וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף חוליית משגרי רקטות בצפון הרצועה

זמן קצר לאחר ירי רקטות לעבר שטח ישראל, תקפו כלי טיס את חוליית המשגרים בשכונת שג'אעיה. מקורות פלסטינים מוסרים דיווחים סותרים באשר לנפגעים: הרוג ופצוע לעומת שני פצועים

כלי טיס של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר (שבת) חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, דקות ספורות לאחר שביצעו ירי פצצות מרגמה לעבר שטח מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהתה פגיעה בחולייה. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר בהודעה מדובר צה"ל.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
מאז הפיגוע בדרום: כ-40 רקטות נורו לעבר ישראל
אבו מאזן: לכנס דיון דחוף באו”ם על תקיפות צה”ל
ליברמן: להנהגת הרשות אחריות מלאה לפיגוע בדרום
מיהן ”ועדות ההתנגדות העממית” שביצעו הפיגוע בדרום?
פצועי הפיגוע משחזרים: ”הנהג הציל את כולנו”

מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני אחד נהרג ואחר נפצע בתקיפה של חיל האוויר בסמוך לבית ספר בשכונת שג'אעיה שבעיר עזה. עם זאת, מקורות אחרים דיווחו כי בתקיפה נפצעו שני בני אדם, אחד מהם באורח קשה מאוד.

תקיפת ישראל ברצועת עזה. רויטרס
פינוי פצועים מתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר היום, אמר קצין בכיר בצה"ל כי "במסגרת התגובה של צה"ל לפיגוע בגבול ישראל מצרים חזר חיל האוויר לתקוף ביום. חיל האוויר נהג לתקוף מוקדי טרור רק בלילות, אבל הדחיפות לתגובה והעברת המסר חייבה שינוי מדיניות". לדברי הקצין הבכיר, עד כה ביצע חיל האוויר כ-20 תקיפות של מוקדי טרור לאורך רצועת עזה והמדיניות תימשך כל עוד ישוגרו רקטות לעבר ישראל".

תקיפת ישראל ברצועת עזה. רויטרס
תקיפת ישראל ברצועת עזה/רויטרס

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא היום לכנס בדחיפות דיון במועצת הביטחון של האו"ם על מנת להפסיק את תקיפות צה"ל ברצועת עזה. על פי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", אבו מאזן הורה למשקיף הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, לפעול לכינוס הדיון. בתוך כך, גורם בליגה הערבית מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הליגה הערבית תתכנס מחר לדיון דחוף בנושא.

יועצו של אבו מאזן, נימר חאמד, אמר היום כי הרשות הפלסטינית מגנה בתוקף את המתקפה הישראלית ברצועת עזה. לדבריו, "ממשלת ישראל מנסה באמצעות המתקפה על עזה להוכיח לכולם שהשפה שבה היא משתמשת מול בני העם הפלסטיני היא שפת הפשע". עוד אמר חמאד, כי ישראל תוקפת בעזה כדי "לברוח מהמשבר הפנימי ומהלחצים של המפגינים במסגרת המחאה החברתית".

לפניות לכתבים:
ניר - nir_yah@Walla.com
אמיר - amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully