וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביקר פצועי הפיגוע: "התקיפה בעזה - רק ההתחלה"

רמי שני

19.8.2011 / 17:32

ראש הממשלה הגיע לבית החולים סורוקה בבאר שבע על מנת לבקר את חיילי צה"ל שנפצעו במתקפת הטרור אתמול באזור אילת. "יש לנו מדיניות לגבות מחיר כבד מאוד ממי שפוגע בנו", אמר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אחר הצהריים (שישי) את חיילי צה"ל שנפצעו אתמול בפיגועים בדרום ושמאושפזים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. במהלך הביקור שיבח נתניהו את הלוחמים ואמר, כי "כוחות צה"ל והימ"מ פעלו אתמול מיידית. חיסלנו את ראשי הארגון ששלח את המחבלים. הם הסתתרו, חשבו שיוכלו להסתתר בעזה. הם כבר לא מהלכים על הקרקע. אך אני מדגיש - זו רק התגובה הראשונה. יש לנו מדיניות לגבות מחיר כבד מאוד ממני שפוגע בנו והמדיניות הזאת מיושמת בשטח הלכה למעשה".

ראש הממשלה, מלווה במנכ"ל בית החולים ד"ר מיקי שרף, סגנו ד"ר יוחנן פייזר ומנהלי מחלקות, נפגשו עם פצועי הפיגוע בדרום הארץ, ושמעו מפיהם על האירועים שחוו. נתניהו התעניין אצל הנפגעים באשר למצבם הנוכחי, האופן שבו נפגעו והשפעת הפגיעה עליהם.

עוד על הפיגוע בדרום:
צה"ל תקף ברצועה, רקטות נורו לעבר קריית מלאכי
משפחת ההרוגות בפיגוע: "הלב נקרע, סיוט שלא נגמר"
הלוחמים הובאו למנוחות: "המומים מעוצמת הכאב"
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב

מתקפת הטרור בדרום: כך זה נשמע ברשת הקשר של מד"א. באדיבות מד"א,
"צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל". זירת הפיגוע בדרום, אתמול/באדיבות מד"א

נתניהו אמר במהלך הביקור, כי "היו לנו כמה שנים של שקט יחסי. אתמול היה ניסיון להעלות את המדרג ואנחנו רואים את זה בחומרה רבה. יש לנו שתי תשובות לאיום הזה: הגנה בשמים וגם הגנה על הקרקע, בדמות הגדר שהוריתי לבנות לפני למעלה משנה. אנחנו נאיץ אותה. יש עכשיו 45 קילומטרים ועד סוף השנה יהיו 100 קילומטרים. היינו אמורים להשלים אותה עד סוף 2012. אני אומר לכם, אנחנו נסיים אותה הרבה לפני הזמן".

נתניהו שיבח את החיילים ואמר כי הם "פעלו בשטח באומץ לב בלתי רגיל. אני התרשמתי מעוז רוחם ואומץ ליבם, גם מהחיילים שנפגעו שפעלו בצורה בלתי רגילה. לרבות החובשים, חובש וחובשת שטיפלו בהם והנהג שהאיץ את המהירות. הם פעלו בשטח טוב.

ראש הממשלה פנה לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ, ולמיקי שרף מנכ"ל בית החולים סורוקה ואמר, כי הדבר שהרשים אותו מאוד הוא ההתארגנות של העיר ושל בית החולים מיד עם היוודע דבר הפיגועים: "אני חייב לשבח אתכם על ההתארגנות המהירה והבלתי רגילה, על מה שאתם עושים כאן, על הניתוחים והפעולה המהירה והמרשימה. יש כאן שישה חיילים שראיתי ואני בטוח שאראה אותם מהלכים, וזה בזכותכם. אני התרשמתי מהרוח שלכם, שמקרינה על כולנו והיא תסייע לנו להסיר את האיום".

עוד בנושא:
תחקיר הפיגוע: היערכות לקויה ובלבול בפיקוד דרום
מושל צפון סיני: המחבלים לא הסתננו דרך המנהרות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הלוויתו של פסקל אברהמי לוחם הימ"מ שנהרג בדרום, אוגוסט 2011. מגד גוזני
"הלוחמים פעלו בשטח באומץ לב בלתי רגיל". הלוויתו של פסקל אברהמי, היום/מגד גוזני

התגובה הראשונית לפיגועים, עליה דיבר ראש הממשלה, לא איחרה להגיע מיד עם תום האירועים בדרום. כוחות צה"ל תקפו אתמול והיום מספר יעדים ברחבי רצועת עזה. כלי טיס של חיל-האוויר תקפו בצהריים שני אתרים לייצור אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה, מוקד פעילות טרור בצפון הרצועה ומוקד פעילות טרור נוסף בדרום הרצועה. "התקיפה מהווה תגובה לפעילות הטרור נגד ישראל ביממה האחרונה", נמסר בהודעה מדובר צה"ל. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

מקורות ברצועת עזה דיווחו אתמול כי שישה פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל ברפיח שבדרום הרצועה. לפי הדיווח, היעד שהותקף היה בית באזור. המתקפה כוונה לביתו של חאלד שעת, אחד מהמפקדים הבכירים של ועדות ההתנגדות העממית ברצועה. כתוצאה מהמתקפה נהרג מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כמאל נירב, שעת עצמו נהרג ובתו נפצעה. כמו כן, נהרגו שני בכירים נוספים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות - "חטיבות סלאח א-דין": עימאד חמאד וחאלד מסרי. בנוסף נהרגו בתקיפה אזרח פלסטיני בשם עימאד נאסר ופעוט בן שנתיים, מאלק שעת'.

באשר לאחריות לפיגועים בדרום, דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד, אמר כי פעילי הארגון לא ביצעו את הפיגועים אתמול בסמוך לאילת. בהלוויתם של בכירי הזרוע שחוסלו אתמול על ידי חיל האוויר בעזה, ברך אבו מוג'אהד על הפיגועים.

בהלוויה של שבעת הפלסטינים שנהרגו בתקיפות צה"ל, השתתפו היום עשרות אלפי פלסטינים. בהלוויה שהתקיימה ברפיח, קראו המשתתפים קריאות נגד ישראל ודרשו להגיב על הפשע הברברי, כלשונם.

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully