וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביעות רצון מכיפת ברזל: "לא צריך ליירט כל רקטה"

בעקבות תפקודה המוצלח של מערכת כיפת ברזל באשקלון הוחלט במערכת הביטחון להציב סוללה גם בבאר שבע. "המערכת יודעת לחשב אילו רקטות אמורות ליפול בשטח פתוח"

בעקבות הערכת מצב במערכת הביטחון הוחלט אתמול (חמישי) להציב מערכת נוספת של כיפת ברזל סביב העיר באר-שבע בנוסף למערכת הנוספת שהוצבה בגזרת אשקלון. בחיל האוויר היו שבעי רצון מהצלחת סוללת כיפת ברזל ליירט שני מטחי רקטות ששוגרו לעבר העיר אשקלון. גורם צבאי בכיר, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "המערכת והצוות בסוללה זיהו שני מטחים ובחרו באילו רקטות הם רוצים לפגוע. נרשמה הצלחה בזכות מקצועיות ודריכות". מנגד, הבוקר שוגרו למעלה משש רקטות גראד לעבר שטח מדינת ישראל ואף אחת מהן לא יורטה על ידי המערכת. חלק מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים אך שתי רקטות נפלו בשטחים מאוכלסים.

עוד על ההסלמה בדרום:

6 פצועים מנפילת רקטת גראד בחצר בית באשדוד
תקיפות צה"ל בעזה נמשכות; הפלסטינים: בן 13 נהרג
"כיפת ברזל" יירטה רקטות ששוגרו לעבר אשקלון

פגיעת רקטת גראד בבית כנסת באשדוד. שי מכלוף
זירת פגיעת הרקטע הבוקר באשדוד/שי מכלוף

הגורם הצבאי ציין כי "המערכת יודעת לחשב אילו רקטות אמורות ליפול בשטח פתוח ומגיבה בהתאם. יש שני גורמים שמשפיעים על החלטת היירוט, המערכת והצוות. בכל אירוע מהסוג הזה הצוות עושה ניתוח כדי לבדוק מה קרה בדיוק והאם היתה סיבה מוצדקת להפעלת המערכת. לא לכל רקטה צריך להיות יירוט". גורם צבאי אחר מסר כי "כפי שכבר אמרנו בעבר אין מאה אחוז הגנה על ידי מערכת כיפת ברזל ולכן על האזרחים להקשיב להנחיות פיקוד העורף ולהתמגן".

גורם ביטחוני נוסף אמר כי בשלב זה יש למדינת ישראל רק שתי סוללות כיפת ברזל ועוד ארבע סוללות בפס הייצור של חברת 'רפאל'. אחת מתוך ארבע המערכות נמצאת בשלב מתקדם של הרכבה. הגורם הביטחני הוסיף כי "הציבור חייב להבין שלא ניתן להגן באמצעות שתי סוללות על כל גזרת הדרום ובטח שלא על כל מדינת ישראל. עד לייצור מערכות נוספות המערכת תפעל על פי סדרי עדיפויות שיקבעו בהתאם להערכות מצב".

טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, אמר הבוקר כי "מה שברור לכולם זה שהמערכת עובדת ומביאה תוצאות יפות. העובדה שהיא בחרה רקטות מתוך אלו ששוגרו לעבר אשקלון ויירטה את אלו שהיו אמורות לפגוע באוכלוסיה מעידה על הצלחתה. על הרקטות שנפלו בעיר אשדוד מוקדם מדי להגיב וצריך לבחון את זה לעומק. מה שברור כרגע הוא שמדינת ישראל צריכה עוד סוללות כיפת ברזל. ללא ספק".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully