וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפות צה"ל בעזה נמשכות; הפלסטינים: בן 13 נהרג

19.8.2011 / 3:18

צה"ל ממשיך להגיב למתקפת הטרור המשולבת בדרום, שגבתה את חייהם של שמונה ישראלים. שבעה יעדי טרור הותקפו הלילה ברחבי הרצועה, והפלסטינים דיווחו כי בן 13 נהרג, ו-17 בני אדם נפצעו

צה"ל ממשיך לתקוף בעזה בתגובה למתקפת הטרור המשולבת בדרום אתמול, שגבתה את חייהם של שמונה ישראלים. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי שבעה יעדים ברחבי הרצועה הותקפו: בצפון הרצועה הותקפו שני מוקדי פעילות טרור ומחסן לייצור אמצעי לחימה, ובדרום הרצועה הותקפו שתי מנהרות הברחה, מנהרת טרור ומוקד פעילות טרור. עוד צוין כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכן זוהו פיצוצי משנה באחת מהמטרות. "התקיפה מהווה תגובה לאירוע הטרור המשולב שהתרחש בשעות הצהריים באזור העיר אילת ולירי תלול מסלול לעבר שטח ישראל אמש", נמסר בהודעה.

גורמי הצלה פלסטינים ברצועה דיווחו כי בתקיפה נהרג נער פלסטיני בן 13, ו-17 בני אדם נפצעו. במהלך הלילה נורו מרצועת עזה שתי רקטות נוספות, שנחתו בשטח המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מתקפת טרור משולבת בדרום - עוד כותרות
בין 8 ההרוגים במתקפות בדרום: ותיק לוחמי ימ"מ
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב
בין האחראים לפיגוע שחוסלו: מעורבים בחטיפת שליט
דיווח: חיילים מצריים נהרגו במרדף צה"ל אחר חמושים

חיילים סורקים את השטח בו התרחש פיגוע הירי, אוגוסט 2011. AP
חיילי צה"ל סורקים את אזורי הפיגועים בדרום בחיפוש אחר מחבלים/AP

מוקדם יותר תקף צה"ל את בכירי ועדות ההתנגדות ברפיח שבדרום הרצועה. בתקיפה המשותפת לשירות הביטחון הכללי וחיל האוויר נהרג מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כמאל נירב. כמו כן נהרגו בתקיפה חאלד שעת - אחד מהמפקדים הבכירים של ועדות ההתנגדות ברצועה ושני בכירים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות - "חטיבות סלאח א-דין": עימאד חמאד וחמאד מסרי. בנוסף, נהרגו בתקיפה אזרח פלסטיני בשם עימאד נאסר ופעוט בן שנתיים, מאלק שעת'.

במערכת הביטחון מציינים כי "כמאל נירב, ששימש כראש ארגון ועדות ההתנגדות ברצועה, היה מעורב בניהול כלל הפעילות הצבאית של הארגון ברצועה". בנוגע לעימאד חמאד, תושב רפיח בן 40, אומרים במערכת הביטחון כי הוא היה "האחראי הצבאי של הארגון ברצועה, מעורב בצירי פיגוע רבים, בהם פיגוע חטיפתו של החייל גלעד שליט, שילוח מפגעים מתאבדים לישראל, פעילות צבאית נגד כוחות צה"ל באזור הגבול עם רצועת עזה וביצוע ירי רקטי לעבר ישראל". במערכת הביטחון אמרו עוד כי חמאד היה "הגורם הישיר של הפיגוע שבוצע בבוקר באזור גבול ישראל-מצרים".

חאלד שעת, תושב רפיח בן 32, שנחשב לבכיר בהנהגה הצבאית של הארגון, היה מעורב לפי מערכת הביטחון "בפעילות צבאית רבה נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל. במהלך השנה האחרונה הוא ניהל באופן ישיר ירי רקטות לעבר מדינת ישראל, והיה מעורב ישיר בפיגוע היום".

ההרוג הרביעי בתקיפה שהשתייך לוועדות ההתנגדות הוא חאלד מסרי, תושב רפיח בן 26, היה פעיל בכיר בארגון. במערכת הביטחון מציינים כי הוא היה "מעורב בפיגוע חטיפת החייל גלעד שליט, עמד מאחורי מספר רב של פיגועים נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל באזור רצועת עזה ובמרחב סיני".

עוד אמרו אמש במערכת הביטחון כי "מדובר בארגון אשר ביצע במהלך השנה האחרונה מספר ניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל ואזרחים ישראלים באזור עוטף עזה. יש לציין כי פעילי הארגון היו מעורבים בפיגוע חטיפתו של החייל גלעד שליט. הפעילים שנהרגו בתקיפה היו מעורבים בניהול ישיר של הפיגוע המורכב שבוצע היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully