וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל" יירטה רקטות ששוגרו לעבר אשקלון

יהושע בריינר ורמי שני

19.8.2011 / 0:01

ההסלמה בגזרה הדרומית נמשכת: שתי רקטות גראד נורו לעבר אשקלון, אך יורטו בהצלחה. לא דווח על נפגעים או נזק. דובר צה"ל אמר כי בשעות הקרובות תיפרש סוללת "כיפת ברזל" גם בבאר שבע

שלוש רקטות גראד נורו אמש (חמישי) מרצועת עזה לעבר העיר אשקלון. הרקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" שהוצבה במקום. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. אזעקה עולה ויורדת נשמעה ביישובים הסמוכים. דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי אמר כי בשעות הקרובות תיפרש סוללת כיפת ברזל גם בבאר שבע.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
נתניהו: ”נגבה מחיר כבד מאוד ממבצעי הפיגוע”
צה”ל תקף בעזה: מפקד בוועדות ההתנגדות נהרג
פצוע קשה בחילופי אש עם חוליית מחבלים נוספת בדרום

ירי הרקטות הגיע על רקע ההסלמה בזירה הדרומית. במתקפת טרור שאירעה אתמול סמוך לגבול עם מצרים נהרגו שבעה אזרחים ישראלים וכן לוחם צה"ל. עשרות נוספים נפצעו. כוחות הביטחון הצליחו לחסל שבעה מחבלים בתגובה.

בהמשך, מקורות ברצועת עזה דיווחו כי שישה פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל ברפיח שבדרום הרצועה. לפי הדיווח, היעד שהותקף היה בית באזור. המתקפה כוונה לביתו של חאלד שעת, אחד מהמפקדים הבכירים של ועדות ההתנגדות העממית ברצועה. כתוצאה מהמתקפה נהרג מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כמאל נירב, שעת עצמו נהרג ובתו נפצעה. כמו כן, נהרגו שני בכירים נוספים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות: עימאד חמאד וחמאד מסרי - חטיבות סלאח א-דין.

ביום שני נפלה רקטת גראד בשטח פתוח צפונית לעיר באר שבע. קולות אזעקה נשמעו במרחב העיר ובאזור היישובים להבים, מיתר ועומר. תושבים דיווחו על פיצוצים שנגרמו כפי הנראה משיגור הרקטה מרצועת עזה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

שעות לאחר נפילת הרקטה, דיווחו סוכנויות הידיעות הפלסטיניות כי שלושה פלסטינים נפצעו באורח קשה מתקיפת צה"ל לעבר שכונת זיתון שבעיר עזה. לפי הדיווח, תקיפת צה"ל כוונה כלפי קבוצה של אזרחים. עדי ראייה סיפרו כי הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. מאוחר יותר דווח כי מטוסי חיל האוויר תקפו ברפיח ובחאן יונס שבדרום רצועת עזה. עוד דווח כי ספינות חיל הים תקפו סירות דייגים בחופי רפיח, אך לא דווח על נפגעים.

לפניות לכתב:
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון- 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully