וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח באי ג'רזי: מהגר פולני רצח את כל משפחתו

יומיים אחרי הרצח שזיעזע את האי הבריטי הקטן, מתבררים הפרטים: דמיאן רזסובסקי, שחווה משבר בנישואיו, דקר למוות בזה אחר זה את שני ילדיו, אשתו, אביה, חברתה של אשתו ובתה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כשתי יממות אחרי שהתרחש, ממשיכים להיחשף עוד ועוד פרטים ועדויות על הטבח באי הנופש הבריטי ג'רזי שבתעלת לה מאנש, בו נרצחו שישה בני אדם - ארבעה מהם בני משפחה אחת - בידי אבי המשפחה.

החשוד בביצוע המעשה הוא דמיאן רזסובסקי, אזרח פולין כבן 30, שחי בדירה בבירת האי, סנט הלייר, יחד עם רעייתו איזבלה ושני ילדיהם. על פי החשד, רזסובסקי רצח בדקירות סכין בזה אחר זה את איזבלה, את שני הילדים - קינגה בת החמש וקספר בן השנה וחצי - ולאחר מכן דקר למוות גם את אביה של רעייתו, את חברתה הטובה מרתה, ואת בתה של החברה, ג'וליה בת החמש.

"שמענו צעקה, אז בהתחלה חשבנו שזה אחד הילדים שמתרוצץ וצועק", נזכר בחלחלה בריאן אוג'ס, שהיה עד לזוועה, בראיון לרויטרס. "ואז שמענו צרחה נוספת, ואז 'הצילו הצילו!'. בשלב זה כולנו רצנו במורד המדרגות ופתחנו את הדלת הקדמית, ושם שכבה ילדה בשלולית של דם".

"כשהוא פתח את הדלת, ראיתי משהו קטן, אני חושב שזה היה תינוק, שוכב ליד הדלת מכוסה בדם", סיפר אלכס וומבואה, עד ראייה נוסף. "זה היה מזעזע, זה היה נורא, ממש נורא. ואז הוא בדיוק נעל את הדלת עד שהמשטרה הגיעה".

"שוחרר מבית החולים אחרי ניסיון התאבדות"

עדי הראייה מספרים שרזסובסקי רדף אחרי רעייתו איזבלה אל מגרש החניה שבפתח ביתם, כשהוא אוחז בסכין. חלק מהשכנים ניסו להפילו ללא הצלחה, והאשה נדקרה למוות מול עיניהם. "ראינו את הבחור מתחיל להכות את הבחורה, ובשלב זה ברחנו", סיפר אוג'וס. "כשהתקרבנו הבנו שלבחור היה סכין, והבנו שהוא לא היכה את האישה, הוא דקר אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זירת רצח של שישה בני אדם, האי ג'רזי, בריטניה, 15 באוגוסט 2011. רויטרס
כוחות משטרה סוגרים את זירת הרצח באי, שלשום/רויטרס

רזסובסקי, שדקר את עצמו מספר פעמים בחזה לאחר הטבח בניסיון לשים קץ לחייו, מאושפז עדיין בבית החולים באי במצב קשה. אדם שהזדהה כחברו הטוב סיפר היום ל"דיילי טלגרף" כי היחסים בין בני הזוג עלו על שרטון בחודש שעבר, לאחר שהאשה שבה מפולין עם ילדיהם, שם ביקרו קרובים. בעקבות זאת, החל לצרוך סמים ותרופות נגד דיכאון. החבר הוסיף כי רק בחודש שעבר אושפז רזסובסקי לאחר שצרך מנת יתר, כנראה כניסיון התאבדות, אך אחרי לילה אחד בבית החולים הוא הורשה לשוב אל ביתו בג'רזי.

"איך שחררו אותו, הוא היה זקוק לעזרה", קונן החבר. "שאלתי אותו מה אוכל לעשות והוא אמר שרק אלוהים יוכל לעזור לו. הייתי מודאג מאוד והזהרתי אותו לא לעשות שום דבר טפשי".

במשטרה המקומית ממתינים כעת לשיפור במצבו של רזסובסקי כדי שניתן יהיה להתחיל לחקור אותו. בינתיים, מנסים להתמודד שם עם ההלם המוחלט של תושבי האי, ובעיקר מנסים למנוע פאניקה בקרב התיירים. "ג'רזי הוא מקום בטוח לחלוטין, זה אחד המקומות הבטוחים ביותר בעולם המערבי, ותקריות מסוג זה נדירות במיוחד", הבטיח מייק ברואן, דובר של המשטרה המקומית. "לכן קשה עוד יותר לאנשים להשלים עם טרגדיה כזו ואיש לא יכול לחמוק מהשפעת האירועים שקרו כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully