וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לאסד: "זאת אזהרה אחרונה - הפסק הדיכוי"

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו מסר אזהרה חריפה למשטרו של בשאר אסד: "הפסיקו הפעולות הצבאיות מיד וללא תנאי. אי אפשר להתייחס לעניינים של זכויות אדם כעניינים פנימיים"

האם אנקרה ודמשק בדרך לעימות צבאי? שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו אמר הערב (שני) כי על המשטר בסוריה "להפסיק את הפעולות הצבאיות מיד וללא תנאי, זוהי מילתנו האחרונה בנושא". טורקיה מנהלת מגעים עם משטרו של בשאר אסד אז פרוץ המהומות, אך עם ההסלמה במעשי האלימות שמפעיל אסד נגד אזרחיו, הסלים גם הטון באנקרה.

במסיבת עיתונאים אמר שר החוץ הטורקי כי "אם המבצע הצבאי לא ייעצר, נפסיק לדבר על הצעדים שננקוט בהם", אמר שר דאווט אולו וסירב לפרט. רשת אל ג'זירה דיווחה עוד כי לדברי דאווט אולו, אי אפשר להתייחס לעניינים של זכויות אדם כ'עניינים פנימיים', כפי שדורש המשטר הסורי.

עוד על המהומות בסוריה
"שליח ספרדי הציג לאסד תוכנית לסיום ההתקוממות"
סוריה: אוניות של אסד מפגיזות עיר נמל, 21 נהרגו
גורמים בטורקיה: "לא שוללים התערבות בסוריה"

טנקים של צבא סוריה פושטים על העיר חמה, מתוך סרטוני חובבים שהועלו לאתר יוטיוב, 1 באוגוסט 2011. רויטרס
הלחץ גובר; המבצע, בינתיים, נמשך/רויטרס

בימים האחרונים דווח כי כוחותיו של אסד הפגיזו את עיר הנמל לאטקיה מן הים. עד כה נהרגו בימי ההפצצה על העיר קרוב ל-30 בני אדם. הערב דיווח כריסטופר גינס, דובר בסוכנות הסיוע של האו"ם, כי גם מחנה פליטים פלסטיני בעיר הופגז וקרוב לעשרת אלפים בני אדם נמלטו ממנו. על פי הדיווח, לפחות ארבעה מהם נהרגו בהפגזה.

הבוקר דיווח העיתון הספרדי "אל פאיס" כי ספרד הציגה לאסד תוכנית שלום לסיום ההתקוממות האלימה במדינה. ההצעה הספרדית, לפי הדיווח, כללה שלוש נקודות עיקריות: הפסקת הדיכוי האלים של ההפגנות נגד השלטון, ומעצר האחראים לאלימות כוחות הביטחון נגד המפגינים; קיום ועידה כלל-סורית במדריד, בה ישתתפו נציגי כל מגזרי האוכלוסיה במדינה, שבה ייקבע לוח זמנים למעבר למשטר דמוקרטי; והקמת ממשלת אחדות עם נציגי האופוזיציה, שתוציא לפועל את מה שיוחלט בוועידה. לפי הדיווח, טורקיה הייתה מעורבת ביוזמה ותיווכה בין הצדדים.

עד כה לא התקבלה תשובה מהשלטון הסורי להצעה הספרדית, אך ההערכה היא כי אסד לא יהיה מוכן לפשרה. "הרושם שהתקבל הוא שאסד לא יהיה מוכן להתפשר על שום דבר משמעותי", אמר אחד הדיפלומטים המעורה בפרטי התוכנית. "מי שמנסה להגיע איתו להסדר פשוט לא ריאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully