וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים נערכים לספטמבר: לא נחכה שהם יגיעו לגדר

יהושע בריינר

14.8.2011 / 15:00

ביהודה ושומרון הדגישו כי אין היערכות מיוחדת לקראת ההכרזה החד-צדדית של הפלסטינים באו"ם, אך הם לא מתכוונים לחכות שהמהומות יגיעו לפתח ביתם: "מי שיתקרב יותר מידי יסתכן בנפשו"

גם ביהודה ושומרון מביטים בחשדנות ובעיקר בחוסר וודאות לקראת ה-20 בספטמבר, המועד שבו מתכוונים הפלסטינים לפנות לאו"ם בבקשה להכריז חד-צדדית על מדינתם. גם בהתנחלויות קיים סימן שאלה גדול לגבי האירועים שייקרו בעקבות המהלך, אולם ברור למתנחלים כי מהבחינה הביטחונית, האחריות על שמירת ביטחון תושבי ההתנחלות ומניעת תהלוכות פלסטיניות מוטלת על צה"ל.

עוד על ההכרזה החד-צדדית בספטמבר
אלקין נגד מופז: למה לפרסם דו"ח על ספטמבר בפגרה?
המומחים חלוקים: מה תוליד הכרזת עצמאות פלסטינית?
גורמי ביטחון: "פירוק הרשות בספטמבר - תסריט בלהות"
עריקאת: "ההחלטה נפלה, פונים לאו"ם כדי לקבל הכרה"

הישוב אפרת בגוש עציון. נמרוד סונדרס
"אנחנו זוכרים את הלינצ'ים והפרעות של הערבים ואנחנו לא נסמוך על טוב לבם"/נמרוד סונדרס

"איש לא יודע מה יהיה ב-20 בספטמבר, אבל כמו שתושב כפר סבא לא מתכונן לתאריך הזה בצורה מיוחדת, כך גם התושבים שלנו", אמר הרצל בן ארי, ראש מועצת קרני שומרון, "אבל דבר אחד צריך להיות ברור - אנחנו לא נחכה שפלסטינים יגיעו לגדר שלנו ויחצו אותה. יש לנו 7,000 נפשות שמתגוררות ביישוב, אנחנו זוכרים את הלינצ'ים והפרעות של הערבים ואנחנו לא נסמוך על טוב לבם. על הצבא להבטיח שאף פלסטיני לא יתקרב 300 מטרים מהגדר, ומי שיעשה זאת, יסתכן בנפשו".

גם בהתנחלות בית אל, שבה אף תירגל פיקוד המרכז באחרונה תרחיש לקראת ההכרזה על המדינה הפלסטינית, לא מתכוננים בצורה מיוחדת לחודש הבא. "אנחנו לא מנותקים, אבל עבורנו השגרה תימשך גם בחודש הזה, הבא והבא אחריו", אמר משה רוזנבוים, ראש המועצה המקומית. "יש לפלסטינים הרבה תוכניות, אבל אני מקווה שהחלומות שלהם לא יתגשמו כי מדינה פלסטינית משמעותה דרישה להחזרת כל הפליטים ואת זה לא נוכל לסבול. מדינה פלסטינית איננה הבעיה של בית אל, אלא של כל מדינת ישראל ואנשים תמימים לא מבינים מה המשמעויות של זה. איש לא יכול לחזות את מה שיקרה בחודש הבא, אבל אסור לצבא להתנהג בחולשה. אסור שהצבא יתנהג כפי שנהג כשפרצו את הגבול הסורי, ועל צה"ל להכריז שמי שיחצה את גבול - יורים בו. האחריות על ביטחוננו מוטלת על הצבא".

הרעיון של ביטול הסכמי אוסלו כתגובה להכרזה הצפויה הינה רעיון ששב ועולה בקרב המתנחלים. "פעולה חד-צדדית שכזאת מבטלת את ההסכמים עליהם חתמו הפלסטינים עם המדינה", אמר בן ארי, "ובתגובה על ישראל להכריז על החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון. אם הפלסטינים רוצים להתחיל הכל מחדש, אז עלינו לנהוג באותו המטבע. עבורנו ספטמבר זה תחילת שנת הלימודים בגנים, בבתי הספר ובישיבה המקומית ומעבר לזה איש לא יכול לחזות את העתיד".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully