וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין נגד מופז: למה לפרסם דו"ח על ספטמבר בפגרה?

פנחס וולף

11.8.2011 / 0:02

יו"ר הקואליציה פנה במכתב ליו"ר הכנסת ובו התלונן על מועד פרסום הדו"ח שהוכן בוועדת החוץ והביטחון על ההכרזה הפלסטינית הצפויה באו"ם, על אופן פרסומו ועל עצם פרסומו. מופז: "ספטמבר לא מחכה"

יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בוועדת החוץ והביטחון ויו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), שלח אתמול (חמישי) מכתב זועם ליו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ובו טענות קשות נגד צוות של הוועדה בראשות ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), שיגיש לקראת סוף החודש את המלצותיו בסוגיית ההכרזה הצפויה של הפלסטינים על הקמת מדינתם בספטמבר. אלקין מוחה על מועד פרסום הדו"ח, אופן פרסומו – ועצם פרסומו, בשל העובדה שהוא מכיל חומר מדיונים רגישים.

ההכרזה הפלסטינית בספטמבר - כותרות אחרונות
המומחים חלוקים: מה תוליד הכרזת עצמאות פלסטינית?
”הרשות תפנה לאו”ם גם אם יחודש המו”מ עם ישראל”
אבו מאזן דחק בהניה: ”נסה לקדם הסכם הפיוס”

במכתבו מעלה אלקין שלוש טענות: הראשונה, על כך שיו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז (קדימה), סירב להפיץ את טיוטת הדו"ח שהכין הצוות, כדי לאפשר לחברים לעיין בו בטרם הדיון. מופז קבע שני ימים בהם ניתן יהיה להגיע למשרדי הוועדה ולעיין בדו"ח, ואילו אלקין דרש לקבל את החומר בדואר האלקטרוני. לדברי אלקין, "מופז מנסה למנוע מרוב החברים להביע את עמדתם. הדו"ח בנוי על דיוני ועדות המשנה, ואחד מראשי הוועדות הללו, ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), שעומד בראש הוועדה העוסקת בענייני החוץ, לא יהיה בארץ באותם ימים, וכך גם אני".

זאב אלקין יוזם חוק החרם לקראת ההצבעה במליאת הכנסת על החוק, יולי 2011. עומר מירון
"מופז רוצה למנוע מהחברים להביע את עמדתם". אלקין/עומר מירון

בנוסף, הלין אלקין על כך שמדובר בעבודה של מספר חודשים של הצוות, ואין שום סיבה לקיים את הישיבה האחרונה ולפרסם את מסקנותיה דווקא בחופה המרוכזת של הכנסת, בין ה-17 באוגוסט ל-3 בספטמבר. אלקין טוען כי ניתן לקיים את הישיבה גם בשבוע הבא (בטרם החופשה), וגם לאחריה. בנוסף, אלקין קובל על עצם פרסום הדו"ח: בשל העובדה שהדו"ח מכיל חומרים מוועדות משנה, וכי הנוהג הוא שדברים מוועדות משנה לא יוצאים החוצה, שכן מדובר בדיונים סגורים – טוען כי אלקין כי יש מקום לשקול שלא לפרסם אותו ברבים כלל. יצוין כי אלקין הכחיש את הדיווחים לפיהם בליכוד פועלים להדיח את מופז בתפקידו בשל הדו"ח.

מלשכת מופז נמסר בתגובה כי מועד פרסום הדו"ח נובע בשל התפתחות האירועים בהם הוא עוסק: "ספטמבר אינו מתחשב בפגרת הכנסת ובחופשות החברים. דו"ח הוועדה יפורסם במועד שנקבע לאחר שלושה חודשי עבודה מאומצת ולמעלה מ-20 דיונים וסקירות עם צמרת המערכת הביטחונית, המדינית והמודיעינית. הוועדה מאפשרת ומזמינה את כל החברים בה להגיע לכנסת, לקרוא את הדו"ח ולהגיב עליו. מעבר לכך, נתוני הדו"ח ידברו בעד עצמם לכשיפורסמו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully