וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: מל"טים מישראל בעירק, לקראת תקיפה

רשת Press-TV שוב טוענת כי כוחות ישראליים, בהם גם סוכני מודיעין, יוצבו באזור הכורדי האוטונומי בצפון עירק. בתמורה, נטען, ילמדו סטודנטים כורדים מעירק במוסדות אקדמיים בישראל

שוב האירנים מזהירים מתקיפה ישראלית קרבה: אתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה האירנית באנגלית, Press-TV, מדווח הבוקר (ראשון) כי ישראל הגבירה באחרונה את פעילותה הצבאית בעירק, ככל הנראה לקראת תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן.

לפני כשלושה חודשים פורסם ב-Press-TV דיווח דומה, לפיו ישראל משתמשת בבסיסים אמריקאיים בעירק כדי להתכונן לתקיפה באירן - דיווח שזכה להתעלמות בישראל והוכחש בתוקף בוושינגטון. הבוקר דיווחה אותה רשת כי ישראל "הגבירה את פעילותה הצבאית באזור הכורדי האוטונומי בצפון עירק", ובמסגרת זאת היא מתכוונת להציב בצפון עירק שישה מטוסים ללא-טייס ו"ציוד נוסף".

"ארבעה מכלי הטיס יוצבו בבסיס האווירי חאלדייה בעיר כירכוכ, והשניים האחרים בשדה התעופה של העיר מוסול", דיווחה הרשת. עוד הוסיפה כי ישראל גם מתכוונת לשלוח למוסול סוכני מודיעין - כדי לאמן אנשי ביטחון כורדים מקומיים.

לפי הדיווח, בתמורה להצבת הכוחות הישראליים בעירק, נחתמה עסקה בין ישראל לבין הממשל הכורדי המקומי בצפון עירק, בראשות מסעוד ברזאני, עירק שבמסגרתה יזכו כמה סטודנטים כורדים ללמוד במוסדות אקדמיים ישראליים. "ההסכם בין ברזאני לישראל נחתם ללא אישור השלטון המרכזי העירקי", הבהיר הדיווח, "לו אין קשרים דיפלומטיים עם תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully