וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: "מטוסי ישראל עומדים לתקוף"

רשת Press-TV ציטטה מקור בארגון שיעי בעירק, שטען כי מטוסים של צה"ל מתאמנים בבסיס צבאי אמריקאי במדינה, לקראת תקיפה באירן. צה"ל: "בודקים את הדיווח". צבא ארה"ב: "דיווח מגוחך"

מטוסים של חיל האוויר הישראלי נאספים בבסיס של צבא ארצות הברית בעירק, לקראת תקיפה באירן. כך דיווח אחר-הצהריים (שני) אתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה האירנית הרשמית Press-TV.

בדיווח ציטטה הרשת מקור המקורב לתנועתו של מוקתדא א-סאדר, מנהיג הזרם הקיצוני בקרב השיעים בעירק. לא ברור כיצד מידע מסוג זה היה בידי הארגון, המתנגד לנוכחות האמריקאית בעירק. לא התקבל שום מידע נוסף התומך בדיווח.

לפי הדיווח, הכוח הישראלי בבסיס העירקי כולל "מטוסי אף-15, אף-16, אף-18, אף-22, ו-KC-10". עוד הוסיפו המקורות, כי "כבר שבוע שהמטוסים מקיימים אימונים ליליים, לקראת תקיפה של מערכות ההגנה האירניות, לפגוע במכ"ם האירני ובמטרות בעומק המדינה". כמו כן, דווח כי "גורמים עירקיים לא יודעו לגבי המהלכים, שנעשים בשיתוף עם צבא ארצות הברית".

מדובר צה"ל נמסר לוואלה! חדשות בתגובה כי "הדיווח נמצא בבדיקה". במשרד ההגנה של ארה"ב הכחישו את הדיווח מכל וכל. אחד מדוברי הפנטגון, קולונל דייב לפאן, אמר כי הדיווח "מגוחך". גם בצבא עירק הכחישו. "זה חסר בסיס לחלוטין", אמר לרויטרס נציג מטה חיל האוויר העירק, אנואר אחמד. "בסיס 'אל-אסד' (שהוזכר בדיווח האירני) אכן קיים בשטח עירק, אולם לעולם לא נוכל לקבל תקיפה משטחנו נגד מי משכנינו - אירן או כל מדינה אחרת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לאירן הבוקר, בנאום שנשא ביד ושם לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה. "אירן וגרורותיה, חיזבאללה וחמאס, קוראים בגלוי להשמדת היהודים", אמר. "כל אלה שאומרים שהם למדו את לקחי השואה צריכים להוקיע את אלה המאיימים להשמיד את המדינה היהודית. אירן מתחמשת בנשק גרעיני למימוש איום זה. האיום אינו תיאורטי, הוא ניצב מולנו וצריך לעצור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully