וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומי הרופאים נמשכים: בתיה"ח יפעלו במתכונת שבת

אריאל נוי

14.8.2011 / 4:24

יום נוסף של שביתה במערכת הבריאות יוצא לדרך, כאשר בבתיה"ח יתקיימו ניתוחים דחופים בלבד, וגם בתיה"ח הפסיכיאטריים והגריאטריים יופעלו במתכונת שבת. רופאי משפחה יקיימו הפגנה בת"א

המאבק נמשך: מערכת הבריאות תושבת היום (ראשון), כאשר כל בתי החולים הציבוריים יפעלו במתכונת שבת. בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים ומרפאות קופת חולים כללית יפעלו גם הם במתכונת שבת, ושביתה כללית מתקיימת גם בלשכות הבריאות ובמרכזי טיפת חלב. השביתה בקופת חולים כללית תהיה בכל המרפאות, למעט יחידות טיפולי יום אונקולוגיים, מכוני IVF, ופרה-דיאליזה שיעבדו כרגיל. מחר העבודה בבתי החולים ובמרפאות השונות תחזור לסדרה.

הפגנה של הרופאים הקהילתיים (רופאי משפחה, רופאי ילדים ורופאים יועצים) תתקיים הבוקר בשעה 11:00 בכיכר המדינה בתל אביב, במהלכה יקראו לכל עם ישראל להביע תמיכה בדרישתם להארכת זמן הביקור אצל רופאי הרפואה הקהילתית, זאת על מנת לאפשר להם מתן רפואה טובה ואיכותית לכל אחד, וכן חיזוק הרפואה בפריפריה. "כולם יודעים שכאשר הולכים באופן פרטי לרופא הוא יושב יותר זמן עם המטופל - זה נדרש כחלק מהמקצוע. אולם האוצר לא נותן את התקציבים כדי לאפשר לרופאים את הזמן שהם חושבים שצריך לתת לכל מטופל, ועל כך הם מוחים", מסרו מארגני ההפגנה.

מאבק הרופאים - כותרות אחרונות:
משרד הבריאות לרופאים: "העם מצפה לסיום השביתה"
משרד הבריאות למנהלי בתי החולים: "רסנו המתמחים"
בג"ץ נתן לרופאים שבוע להגיע להסכם עם האוצר
עצומה: רופאים בכירים תומכים בהתפטרות המתמחים
אידלמן: "עיתוי הגשת מכתבי ההתפטרות אינו נכון"

צעדת הרופאים לעצרת המחאה בגן הורדים ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
"האוצר לא נותן את התקציבים כדי לאפשר לרופאים את הזמן שהם חושבים שצריך לתת לכל מטופל". פגנת רופאים בירושלים/עומר מירון

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו שלח ביום חמישי האחרון מכתב לכלל הרופאים ומנהלי המחלקות בבתי החולים בארץ. במכתב קרא גמזו לרופאים לסיים את המחאות ולהביא לסיום השביתה: "מזה כ-140 יום נמצאת מערכת הבריאות במאבק על עתידה במסגרת הסכם העבודה המחודש של ההסתדרות הרפואית. משא ומתן זה מגיע על רקע שנים של החמרה במצב נותני השירות במערכת הרפואה הציבורית, החמרת המצב בפריפריה ועומס בלתי סביר בהעסקת המתמחים והמומחים".

עוד כתב גמזו כי "הגיע הרגע לסגת ממכתבי הפיטורים ולתת לראשי ההסתדרות לסיים את השביתה והמשבר. תושבי ישראל מצפים מכולכם מתמחים, מומחים ומנהלים ומכולנו לשים לכך סוף".

"לא ככה מנהלים מו"מ"

ביום שני האחרון הקצה בג"ץ לנציגי ההסתדרות הרפואית ומשרדי האוצר והבריאות שבוע להגיע להסכמות במשא ומתן המתקיים ביניהם. בג"ץ קבע זאת בדיון נוסף בעתירה שהגיש עו"ד דוד פורר, הדורש לאלץ את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב במשא ומתן בין הרופאים למשרד האוצר.

נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, אמרה בדיון כי "התנהגות ההסתדרות הרפואית אינה מעוררת אמון, לא ככה מנהלים משא ומתן". פרקליטת הרופאים, עו"ד ארנה לין, אמרה בדיון כי "בשבוע האחרון הייתה התקדמות בכל הנושאים. כבודכם לא רואים את ההתקדמות משום שיש הרבה נושאים". לין הוסיפה כי היא מבקשת מבית המשפט לתת עוד זמן כי "לא צריך להרים ידיים".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully