וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אידלמן: "עיתוי הגשת מכתבי ההתפטרות אינו נכון"

אריאל נוי

4.8.2011 / 19:53

יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן אמר כי "התפטרות המתמחים אינה נחוצה. מותר להביע רגשות, אך אני מאמין שרוב הרופאים יחזרו למערכת". משרד הבריאות: "על מתמחים לנהוג באחריות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, התייחס הערב (חמישי) להתפטרות רופאים מתמחים בעקבות תנאי ההסכם המתגבש בין הרופאים למשרד האוצר. "עיתוי הגשת מכתבי ההתפטרות אינו נכון ואינו נחוץ, במיוחד אחרי שאתמול השגנו תוספת של אלף תקנים שתשפר את מצוקת התקנים ותפחית את מספר התורניות".

עוד על שביתת הרופאים
המחאה בעיצומה: רופאים מתמחים הגישו מכתבי התפטרות
סוף לשביתה? פריצת דרך במו"מ בין הרופאים והאוצר
אידלמן למתמחים: לא נגן עליכם אם תפרו את החוק

"ההתפטרות לא נכנסת לתוקף מידי", המשיך אידלמן. "עדיין לא בדקתי את כל ההשלכות שלה. לכל אדם יש זכות להביע רגשות ולעשות צעדים אך אני מאמין שרוב הרופאים שהגישו התפטרות יחזרו למערכת. בימים האחרונים קיבלתי מאות פניות מרופאים - כולל מתמחים - כולם רוצים לחזק את ההסתדרות הרפואית ולתת רוח גבית למאבק".

בהתייחסו למשא ומתן, אמר אידלמן כי "נושא התקינה היה המרכזי והחשוב ביותר במו"מ וכעת אנו דנים בעלות ההסכם ופריסתו. יצאנו למאבק כדי להביא גם תקנים, שיפור שכר ונושאים רבים נוספים. זהו אחד ההסכמים המורכבים בהיסטוריה של הסכמי העבודה בישראל".

"לא ניתן לנהל מו"מ עם קווים אדומים כי ברגע שמסמנים קו ניתן לקבל רק פחות ממנו", המשיך אידלמן. "אנו מנהלים מו"מ בתום לב ומשוכנעים שנביא הסכם עם בשורה לכל הרופאים. הרופאים סומכים עלינו ויודעים שאנו מנהלים משא ומתן שיביא לשינוי משמעותי במערכת הבריאות. מטרתנו לשנות את המגמה מקריסה להתייצבות ואחר כך להתפתחות".

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "מצר על התפטרותם של
כ-1000 מתמחים מבתי החולים ברחבי הארץ במרכז ובפריפריה וקורא למתמחים לנהוג באחריות אל מול ציבור החולים ולהמשיך בעבודתם הסדירה".

"יצטרכו לסגור חדרי מיון ולידה"

מכתבי הפיטורים ייכנסו לתוקף בעוד 30 ימים. יניב דותן, מתמחה בבן 30 מהמחלקה הפנימית בבית חולים בני ציון בחיפה, סיפר לוואלה! חדשות על ההחלטה לממש את האיום להתפטר. "אנחנו מייצגים את הרוב המתון, אבל אחרי שהבהירו לנו שנושא התורניות של המומחים לא על הפרק - נתון שמשמעותו כי רופא יעשה תורנות עד גיל 47 – מבחינתנו נחצה קו אדום".

ד"ר אבירם מזרחי, מתמחה במחלקת אף, אוזן וגרון בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, התפטר ביחד עם אשתו ד"ר עידית מזרחי מתמחה ברפואת ילדים. "ההתפטרות נכנסת לתוקף בעוד 30 יום. זה נותן אולטימטום לאוצר: מערכת הבריאות תקרוס. יצטרכו לסגור חדרי מיון וחדרי לידה. לא רצינו להגיע למצב כזה, אבל אנחנו מרגישים שנדחקנו לפינה. לא הותירו לנו ברירה אלא להתפטר. האוצר והממשלה לא מבינים את גודל המצוקה של מערכת הבריאות, הם לא מבינים שמערכת הבריאות משנת 1995 הולכת ומתייבשת בעידוד המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully