וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אידלמן למתמחים: לא נגן עליכם אם תפרו את החוק

אריאל נוי

4.8.2011 / 14:04

בעוד נציגי הרופאים המתמחים מכונסים כדי להכריע האם להתפטר במחאה על ההסכם המתגבש עם האוצר, מזהיר יו"ר ההסתדרות הרפואית: "אל תביאו אותנו למצב של 'תמות נפשי עם פלישתים'"

ההסתדרות הרפואית נגד הרופאים המתמחים: ד"ר ליאוניד אידלמן, שספג ביקורת חריפה לאחר שגיבש מספר הבנות עם משרד האוצר, פרסם בצהריים (חמישי) איגרת לכלל הרופאים שבה הזהיר את הרופאים המתמחים לבל ינקטו בצעדים המנוגדים לחוק. "פעולותיכם הבלתי מאורגנות עלולות בסופו של דבר לחזור אל כולנו כבומרנג בבחינת 'תמות נפשי עם פלישתים'", כתב אידלמן באיגרת.

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות
עיצומי הרופאים נמשכים: "יש עדיין פערים במשא ומתן"
פריצת דרך במו"מ בין הרופאים למשרד האוצר
לראשונה מאז פרוץ המשבר: נתניהו נפגש עם אידלמן
ביניש נזפה ברופאים: "השביתה שלכם היא יעד"
הרופאים הקימו מאהל בירושלים: "ביבי שים כתף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אידלמן ושר האוצר שטייניץ, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חשוב לזכור", ציין אידלמן באיגרת לרופאים, "כי פעילויות מחאה שונות אשר מביאות הלכה למעשה לשביתה מעבודה (שלא במסגרת הנחיות ההסתדרות הרפואית ושאינן מסוכמות עם בית הדין לעבודה) נחשבות להפרת חוק, ובהתאם, הר"י לא תוכל להגן עליהן משפטית". לדברי אידלמן, "חשוב כי כל אחד אשר החליט לעשות מעשה ולצאת בצעדי מחאה לא מוסדרים אשר מפרים את החוק, יעשה בחינה מדוקדקת על מה ולמה הוא עושה זאת. שכן, השטח מוצף בדיס-אינפורמציה אשר מפיציה עושים בתמימותכם שימוש לתועלתם".

עוד כתב יו"ר ההסתדרות הרפואית לרופאים: "זכרו כי צוות לא קטן של רופאים, עם ניסיון רב שנים ואורך רוח, מנהל את המשא ומתן לאורך חודשים ארוכים, ולא נכנע לשום תכתיב שניתן מכל גורם שהוא... אני תקווה כי נוכל להתאזר בסבלנות עד אשר נשיג הישגים למען הרופאים ולמען הרפואה הציבורית בישראל. כוחנו הוא באחדות ציבור הרופאים בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציגי הרופאים המתמחים מכונסים במרכז הרפואי "שיבא" כדי להכריע האם להגיש את מכתבי ההתפטרות שעליהם חתמו, במחאה על ההסכם המתגבש עם משרד האוצר. נציגי הרופאים המתמחים טוענים כי למרות פריצת הדרך במשא ומתן עם האוצר, עדיין נשקלת האפשרות להתפטרות המונית. אחד ממובילי מחאת המתמחים, ד"ר יונה וייסבוך, אמר לגלי צה"ל: "נתפטר אם השכר לא יועלה ל-50 שקלים לשעה. זה ייהרג ובל יעבור".

לפי ההבנות שהושגו בין משרד האוצר לבין ההסתדרות הרפואית, יוקצו אלף תקני רופאים חדשים למערכת הבריאות. התקנים החדשים יעוגנו בהסכם קיבוצי ויתווספו לתקנים בגין מיטות אשפוז בשש השנים הקרובות. עוד סוכם, כי יופחת מספר התורניות של רופאים מתמחים לשש בחודש בשנתיים הקרובות. בנוסף, הוסכם כי המעסיקים יעמידו באופן מיידי תקציב לצורך מענקים עד 300 אלף שקלים, כדי לעודד רופאים לעבוד בפריפריה ובמקצועות במצוקה.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully