וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומי הרופאים נמשכים: "יש עדיין פערים במשא ומתן"

אריאל נוי

4.8.2011 / 8:00

לדברי ד"ר ליאוניד אידלמן, ההסכמה עם משרד האוצר להוסיף אלף תקני רופאים למערכת הבריאות היא הישג משמעותי, אך עדיין יש פערים בסוגיית השכר. היום ישביתו הרופאים את מרפאות החוץ

"המשבר שנמשך 138 יום לא הסתיים. העיצומים יימשכו עד לחתימה על הסכם סופי עם משרד האוצר". כך הבהיר הבוקר (חמישי) יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, מספר שעות לאחר ההתקדמות שנרשמה במשא ומתן בין נציגי הרופאים לבין משרד האוצר. לדברי אידלמן, שהפסיק אמש לשבות רעב, ההסכמה בין שני הצדדים להקצות 1,000 תקני רופאים נוספים למערכת הבריאות מהווה אמנם פריצת דרך, אך נותר עדיין פער משמעותי בסוגיית השכר. לפיכך, היום ישביתו הרופאים את מרפאות החוץ, המכונים והמחלקות לאשפוז יום.

במקביל, נציגי הרופאים המתמחים הודיעו, כי הם אינם מכירים את פרטי ההסכם המסתמן בין ההסתדרות הרפואית לבין משרד האוצר. נציג המתמחים, עופר גולן, מסר כי לפי שעה - מכתבי הפיטורין שנחתמו צפויים להיכנס היום לתוקפם כמתוכנן. עם זאת, בכוונת המתמחים לבחון את ההסכם המסתמן ולפעול בהתאם.

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות
פריצת דרך במו"מ בין הרופאים והאוצר
לראשונה מאז פרוץ המשבר: נתניהו נפגש עם אידלמן
ביניש נזפה ברופאים: "השביתה שלכם היא יעד"
הרופאים הקימו מאהל בירושלים: "ביבי שים כתף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבר את שביתת הרעב. אידלמן, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ההחלטה של האוצר ללכת על המתווה שהצענו בתחילת הסכסוך הביאה לפריצת דרך", אמר הבוקר ד"ר אידלמן בראיון לגלי צה"ל. "הוספת תקנים לאלף רופאים בשנים הקרובות תאפשר הקלה משמעותית בעומס העבודה. אני שמח שההחלטה הזו נפלה". אידלמן גם ציין, כי הוספת התקנים תיעשה תוך מתן העדפה לעבודה בפריפריה.

לפי ההבנות שהושגו בין משרד האוצר לבין ההסתדרות הרפואית, התקנים החדשים יעוגנו בהסכם קיבוצי ויתווספו לתקנים בגין מיטות אשפוז בשש השנים הקרובות. עוד סוכם, כי יופחת מספר התורניות של רופאים מתמחים לשש בחודש בשנתיים הקרובות. בנוסף, הוסכם כי המעסיקים יעמידו באופן מיידי תקציב לצורך מענקים עד 300 אלף שקלים, כדי לעודד רופאים לעבוד בפריפריה ובמקצועות במצוקה.

ד"ר אידלמן הבהיר, כי נמשך המו"מ עם נציגי האוצר בניסיון להגיע להסכמה גם על העלאת שכר לרופאים. "עלינו להמשיך במו"מ", אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית. "חשוב להתקדם לגיבוש ההסכם. אני מקווה שהמאבק יסתיים לפני שיעבור עוד חודש. אני מקווה שגם משברים אחרים במדינה יגיעו לפתרונם".

באשר לסיום שביתת הרעב, שבה פתח לפני כשבוע וחצי, הצהיר ד"ר אידלמן: "אני רק אכלתי מעט אחרי עשרה ימים של מים בלבד, וייקח זמן עד שאחזור לתפקוד רגיל".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully