וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בעיצומה: רופאים מתמחים הגישו מכתבי התפטרות

אריאל נוי

4.8.2011 / 16:03

המתמחים מוחים על תנאי ההסכם המתגבש עם משרד האוצר ונציגיהם פקדו בתי חולים ומסרו את מכתבי ההתפטרות שלהם. הגשת מכתבי ההתפטרות צפויה להסתיים בימים הקרובים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כ-1,200 רופאים מתמחים החליטו היום (חמישי) להגיש את מכתבי ההתפטרות שלהם במחאה על ההסכם המתגבש בין ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר. מדובר על מתמחים מבתי חולים רמב"ם בחיפה, איכילוב בתל אביב, בילינסון ושניידר בפתח תקווה, בני ציון בחיפה, מאיר בכפר סבא, וזיו בצפת.

נציגי המתמחים פקדו את מחלקות משאבי האנוש בבתי החולים והגישו את המכתבים. היות שכמה מעובדי המחלקות סיימו כבר את עבודתם להיום, צפויה הגשת מכתבי ההתפטרות להימשך מחר ובתחילת השבוע הבא.

עוד בנושא
הרופאים המתמחים הכריעו: יממשו מחר את פיטוריהם
אידלמן למתמחים: לא נגן עליכם אם תפרו את החוק
סוף לשביתה? פריצת דרך במו"מ בין הרופאים והאוצר

הגשת מכתבי התפטרות מטעם המתמחים בבית חולים תל השומר, אוגוסט 2011. דרור עינב
נציגי המתמחים פקדו את מחלקות משאבי האנוש בבתי החולים והגישו את המכתבים/דרור עינב

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית שספג ביקורת חריפה לאחר שגיבש מספר הבנות עם משרד האוצר, פרסם בצהריים איגרת לכלל הרופאים שבה הזהיר את הרופאים המתמחים לבל ינקטו בצעדים המנוגדים לחוק. "פעולותיכם הבלתי מאורגנות עלולות בסופו של דבר לחזור אל כולנו כבומרנג בבחינת 'תמות נפשי עם פלישתים'", כתב אידלמן באיגרת.

"חשוב לזכור", ציין אידלמן באיגרת לרופאים, "כי פעילויות מחאה שונות אשר מביאות הלכה למעשה לשביתה מעבודה (שלא במסגרת הנחיות ההסתדרות הרפואית ושאינן מסוכמות עם בית הדין לעבודה) נחשבות להפרת חוק, ובהתאם, ההסתדרות הרפואית לא תוכל להגן עליהן משפטית". לדברי אידלמן, "חשוב כי כל אחד אשר החליט לעשות מעשה ולצאת בצעדי מחאה לא מוסדרים אשר מפרים את החוק, יעשה בחינה מדוקדקת על מה ולמה הוא עושה זאת. שכן, השטח מוצף בדיס-אינפורמציה אשר מפיציה עושים בתמימותכם שימוש לתועלתם".

לפי ההבנות שהושגו בין משרד האוצר לבין ההסתדרות הרפואית, יוקצו אלף תקני רופאים חדשים למערכת הבריאות. התקנים החדשים יעוגנו בהסכם קיבוצי ויתווספו לתקנים בגין מיטות אשפוז בשש השנים הקרובות. עוד סוכם, כי יופחת מספר התורניות של רופאים מתמחים לשש בחודש בשנתיים הקרובות. בנוסף, הוסכם כי המעסיקים יעמידו באופן מיידי תקציב לצורך מענקים עד 300 אלף שקלים, כדי לעודד רופאים לעבוד בפריפריה ובמקצועות במצוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully