וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות לרופאים: "העם מצפה לסיום השביתה"

אריאל נוי

11.8.2011 / 20:13

מנכ"ל משרד הבריאות פנה במכתב לכלל הרופאים ומנהלי בתי החולים בארץ בו ביקש מהם להביא לסיום השביתה בת 140 הימים. "זה הרגע לסגת ממכתבי הפיטורים ולתת לראשי ההסתדרות לסיים המשבר"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו שלח היום (חמישי) מכתב לכלל הרופאים ומנהלי המחלקות בבתי החולים בארץ. במכתב קרא גמזו לרופאים לסיים את המחאות ולהביא לסיום השביתה: "מזה כ-140 יום נמצאת מערכת הבריאות במאבק על עתידה במסגרת הסכם העבודה המחודש של ההסתדרות הרפואית. משא ומתן זה מגיע על רקע שנים של החמרה במצב נותני השירות במערכת הרפואה הציבורית, החמרת המצב בפריפריה ועומס בלתי סביר בהעסקת המתמחים והמומחים. הגיע הרגע לסגת ממכתבי הפיטורים ולתת לראשי ההסתדרות לסיים את השביתה והמשבר. תושבי ישראל מצפים מכולכם מתמחים, מומחים ומנהלים ומכולנו לשים לכך סוף".

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות
משרד הבריאות למנהלי בתי החולים: "רסנו המתמחים"
מאבק הרופאים: שביתה כללית בבתי החולים ביום א'
בג"ץ נתן לרופאים שבוע להגיע להסכם עם האוצר
לאחר הפיצוץ במשא ומתן: הרופאים נטשו מחלקות

צעדת הרופאים לעצרת המחאה בגן הורדים ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
מחאה שנמשכת כבר 140 יום. הרופאים מפגינים/עומר מירון

גמזו ניסה להביא לסיום המשבר גם אתמול כאשר ערך ישיבה עם מנהלי בתי החולים בארץ בה ביקש מהם להרגיע את התלהמותם של הרופאים המתמחים, כהגדרתו. בישיבה הדגיש גמזו, כי משרד הבריאות דואג להמשך תפקודה התקין של מערכת הבריאות וכי על מנהלי בתי החולים לאסוף את הרופאים ולהסביר להם על מחויבותם בעת זו, למען ציבור החולים.

יחד עם זאת, הבהיר גמזו כי מערכת הבריאות נמצאת בשלב משא ומתן שטרם הסתיים ויש להמשיכו בהיגיון ובאחריות: "בהמשך לדברי בית המשפט, רואה משרד הבריאות את הרופאים המתמחים חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית". גמזו הבהיר כי הוא מצפה מכל הרופאים לנהוג באחריות המתבקשת ולכבד את שליחותם המקצועית לטובת ציבור החולים. לדבריו, דרישות המתמחים שהוצגו היום - ביטול הביטוחים המשלימים והוספת שירותים אלו למערכת הבריאות הציבורית - אינן סבירות ומבטאות חוסר הבנה של מערכת הבריאות.

המתמחים מצדם קיימו אתמול מסיבת עיתונאים מחוץ לבית החולים שיבא בתל השומר שם הודיעו על דרישות נוספות במאבקם. ד"ר יונה וייסבוך, יו"ר עמותת מרש"ם, הודיע על דרישתם של המתמחים לבטל את ביטוחי הבריאות המשלימים ולהכניס את הטיפולים המשלימים לתוך הרפואה הציבורית: "אנחנו בעצם מבקשים להכניס ניתוחים משלימים לתוך הרפואה הציבורית ואז הרופאים לא ייאלצו להקים מרפאות פרטיות. בטווח הארוך אנחנו רוצים לגייס את הרופאים הצעירים כדי שיירצו להישאר במערכת הציבורית ויעבדו אחרי שעות העבודה וירוויחו את הכסף בהתאם. אנחנו מחכים לבשורה מהאוצר, כרגע מרבית המתמחים התפטרו ואנחנו לא רוצים להיות במערכת שמבזה את החולים ואת הרופאים ואת מערכת הרפואה הציבורית בישראל. לכן, הרבה רופאים הולכים לצבא, ולהיי-טק".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully