וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בב"ש: "לא הייתה ציפייה כזאת לאירוע בדרום"

יהושע בריינר

13.8.2011 / 18:33

"המחאה אפשרה לציבור כאן להשמיע קולו ואנחנו שמחים להציף את הבעיות בפריפריה", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון לקראת העצרת המרכזית הצפויה להתקיים הערב בב"ש

"מצד אחד ההפגנה הערב ממשיכה סדרה של הפגנות חברתיות שראינו בשבועות האחרונים בתל אביב ומצד שני זוהי קריאה שיוצאת מהנגב, אחרי שנים רבות שהמצוקות שלהם לא נשמעו", כך אמר היום (שבת) יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, אורי קידר. "בתוך כל הקריאות ששמענו לאחרונה, חשוב לנו שהקריאה שתצא הערב היא שלא יכול להיות פתרון אמיתי למדינה בלי הנגב ובלי הפריפריה. כבר הרבה זמן לא היינו מאוחדים סביב מטרה אחת והיא קידום הנגב והדרום".

יוצאים להפגין? שתפו אותנו בתמונות וחוויות בפייסבוק

עוד בנושא מחאת האוהלים:
הערב: הפגנות נגד יוקר המחיה ב-12 ערים בארץ
חודש למחאה: "גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה"
הנחיה מראש הממשלה: לא לפנות אוהלים

על הקשר בין יושבי המאהל ברוטשילד למחאה בשאר חלקי הארץ אומר קידר כי "אין ספק שהמחאה ברוטשילד קשורה ביחד עם מחאות נוספות, אבל אנחנו שמחים להעלות לסדר היום את הבעיות של הפריפריה. המחאה בתל אביב אפשרה לציבור כאן להשמיע את קולו והרבה זמן אחנו לא זוכרים ציפייה לאירוע שכזה בדרום". לפי קידר, המארגנים מצפים להשתתפותם של בין 20 ל-30 אלף מפגינים.

באירוע הערב צפויים לנאום רק תושבי הדרום ולא מארגני המחאה בשדרות רוטשילד. בין הנואמים צפויים להיות שמעון שיטרית, סיגל קרן וחיים בר יעקב - פעילים חברתיים מבאר שבע והסביבה, חנאן אל סנע, שתייצג את האוכלוסייה הבדואית, וכן מתן הופמן ודניאל אורי - נציגי המאהלים השונים בדרום.

"מדרום תצא הבשורה"

העצרת בבאר שבע, אשר תתקיים בצומת מרכז הנגב תחת הכותרת "מדרום תצא הבשורה", צפויה להיות העצרת המרכזית הערב והיא תתחיל בשעה 21:30. הפגנות וצעדות יתקיימו בערים נוספות ברחבי הארץ, בהם: עפולה, חיפה, אילת, מודיעין, דימונה, בית שאן, קריית שמונה, רמת השרון, נתניה ופתח תקווה.

לקראת ההפגנות הערב חיבר הזמר שלמה גרוניך גרסאות חדשות לשניים משיריו המוכרים. את שירו "יש לי סימפטיה" הוא כינה "יש לי סימפטיה למחאה" וכתב: "יש לי סימפטיה לעם הזה שמתעורר למציאות/ יש לי סימפטיה לאנשים שמפגינים בכיכרות/ יש לי סימפטיה לאנשים שנלחמים כדי לחיות. מחאה צודקת/ דיור, חינוך וגם רפת/ אימהות ורופאים".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

בואו לדבר על המחאה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully