וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות פינוי המאהל, בפ"ת ממשיכים להיאבק על הבית

אלעד סלם

13.8.2011 / 15:20

בפתח תקווה הוקם מאהל מחאה יוצא דופן שמורכב מאקדמאים שרצו להראות "פן אחר של מחאה". בוקר אחד כשהיו בעבודה, פינו את המאהל פקחי העירייה. אך המוחים לא מוותרים: "לא נשתוק"

כשאריאל גולוד ותומר עטר הקימו את מאהל המחאה בשכונת כפר גנים בפתח תקווה לפני כשלושה שבועות, בהשראת המחאה התל אביבית, הייתה להם מטרה אחת – "להישאר כאן עד שהמאבק הארצי יסתיים". בתחילה, הם כמעט התייאשו. אך עם הזמן המאהל צמח ומנה למעלה מעשרה אוהלים, כולם אוכלסו בידי צעירים ממעמד הביניים, בעלי השכלה גבוהה.

ביום רביעי האחרון, כשחזרו בשעות הערב מעבודתם, נדהמו יושבי המאהל לגלות שהוא פורק ושחפציהם פונו מהמקום. "לפני שלושה שבועות הקמנו את המאהל שמורכב בעיקר מאקדמאים. רצינו להראות פן אחר של מחאה, רצינו להראות שגם 'אקדמאים מצליחים' במדינת בישראל לא יכולים לגמור את החודש", סיפר תומר עטר בשיחה עם וואלה! חדשות. "בגלל שכולם עובדים בשעות הבוקר, המאהל מאויש בכל ימות השבוע החל משעות הערב בלבד. ביום רביעי, כשחזרנו מהעבודה גילינו שלא נשאר זכר למאהל".

לדברי המוחים, פקחי העירייה הם שפינו את המאהל, ללא כל הודעה מוקדמת. "היינו המומים. תושבי השכונה סיפרו לנו שראו את פקחי העירייה מפנים את המאהל, ללא התרעה ומבלי לתת לנו הסבר המניח את הדעת", סיפר אריאל גולוד. "יש תחושה שהיה כאן מחטף. הרסו לנו מפעל אידיאולוגי. כל הציוד שהבאנו בזיעת אפנו למאהל, שולחנות, ספות ומזרונים בשווי אלפי שקלים, נגנב מאיתנו בשעות הבוקר - כשלא היינו כאן כדי להביע התנגדות או להתעמת עם הפקחים".

"נורת אזהרה לכל המאהלים"

בניגוד לערים אחרות, טוענים מארגני המחאה באם המושבות, עיריית פתח תקווה לא הטתה כתף תומכת בהקמת המאהל או בשלבים מאוחרים יותר של המאבק. "לאורך כל השהות במאהל לא קיבלנו סיוע, ולו הקטן ביותר, מאף גורם בעירייה", אומר עטר. "העירייה היא חלק מהמאבק שלנו ולא ציפינו שהיא תקפל לנו את המחאה הלגיטימית והצודקת שמתרחשת בכל רחבי הארץ מאז קום מהמדינה", מוסיף גולוד, "זו נורת אזהרה לכל המאהלים שקמו – יש משהו ממסדי נגדנו".

הערב (שבת) יקיימו מארגני המאהלים השונים שקמו בעיר עצרת מחאה ראשונה מאז החל המאבק. להערכת המארגנים, אלפי תושבים יגיעו להביע תמיכה ב"מחאה שהיא אינה רק תל אביבית, אלא נוגעת לכל אדם באשר הוא אדם במדינת ישראל". "אנחנו שואלים את ראש העירייה, איציק אוחיון: 'אתה רוצה להצטייר כבן אדם שקיפל אוהלים במחאה הכי צודקת שקמה בהיסטוריה של מדינת ישראל? אתה רוצה להצטייר כראש עירייה שסותם פיות?'", אומרים עטר וגולוד, "אנחנו, כמנהיגי המחאה בפתח תקווה, לא נשתוק ולא נוריד את הרגל מהגז. אנחנו קוראים לכולם לצאת מהאדישות ולהתאחד, כי יחד ננצח ונשיג את מה שכולנו דורשים – צדק חברתי". ולבסוף הם מבקשים להדגיש: "פירוק המאהל הזה לא ישבור אותנו – זה רק מדרבן אותנו יותר ויותר".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה, כי "לא קיבלנו שום תלונה על פינוי המאהל בשכונת כפר גנים בעיר. מקימי המאהל מוזמנים לפנות אלינו, ואם אכן נלקח ציוד מהמקום, נדאג להשיבו לבעליו. העירייה מסייעת רבות למשתכני האוהלים ברחבי העיר וייתכן שמדובר באי-הבנה. העניין ייבדק עם צאת השבת".

עוד על מחאת האוהלים:
הערב: הפגנות נגד יוקר המחיה ב-12 ערים בארץ
הנחיה מראש הממשלה: לא לפנות אוהלים
חודש למחאה: "גל מדהים של יצירתיות וחשיבה אמיצה"
המאהל שלי: הכירו את פעילי המחאה מדן ועד אילת

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully