וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אסיר לא קיבל מצות כבקשתו - ותבע מיליארדים

אסיר יהודי המרצה עונש מאסר בגין מעשה סדום דרש מהנהלת הכלא שתגיש לו מצות מדי בוקר (ולא בפסח), ויין מדי יום שישי. משלא קיבל, תבע את הכלא על סך 10 מיליארד דולר. תביעתו נדחתה

בית משפט פדרלי בארצות הברית דחה באחרונה את תביעתו של אסיר יהודי שדרש לקבל פיצויים בגובה של לא פחות מעשרה מיליארד דולרים, לאחר שלא זכה לקבל לתאו יין ומצות. בהחלטתו קבע בית המשפט כי לאסיר, כריסטופר הנרי, אין זכות חוקתית לקבל את היין והמצות. הנרי, המרצה עונש מאסר בכלא המפורסם רייקרז איילנד שבניו יורק, לאחר שהורשע במעשה סדום, דרש מהמדינה לא-פחות מעשרה מיליארד דולרים, כפיצוי על כך שסבל מתת-תזונה, כדבריו, ואף מטראומה מתמשכת. ראוי לציין כי הנרי לא דרש את המצות והיין במהלך הפסח: את המצות הוא דרש לקבל מדי בוקר, ואת היין – מדי יום שישי.

האסיר טען כי בכך שלא העבירה אליו את היין והמצות, הפרה המדינה את זכותו המעוגנת בתיקון הראשון לחוקה – הזכות לחופש דת. בשבוע שעבר דחתה השופטת שירה שיינדלין את התביעה, בטענה כי להנהלת הכלא יש את הזכות לדחות את בקשתו של הנרי, הן מטעמים של שמירה הסדר, והן משיקולים כלכליים. "אספקת ארוחות מותאמות-אישית לאסיר ספציפי עלולה ליצור תחושה של העדפה על פני אחרים, שתוביל בסופו של דבר לאי-שביעות רצון וקנאה בקרב האסירים האחרים – וזו בתורה תביא למתח ואולי אף לאלימות בכלא", כתבה השופטת, יהודייה בעצמה, בהכרעת הדין. עוד הוסיפה שיינדלין כי "מתן ארוחות מותאמות תביא להגדלה משמעותית בעלויות המנהליות בכלא".

עבור הנרי, שייצג את עצמו בתביעה, אין זו הטענה המשפטית הראשונה נגד הכלא המחזיק אותו. בעבר הוא כבר תבע עת הכלא על כך שהגביל את אורך שיחות הטלפון שארך, ואף כי לא התיר לו די ביקורי התייחדות.

לקריאה נוספת
סין: אסיר נמלט השתתף בתוכנית ריאליטי - ונתפס
נארזת לבד? ניסה לברוח מהכלא בתוך מזוודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully