וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד ח"כ גפני: "שיתף פעולה עם ההתנתקות"

מוטי לוי

11.8.2011 / 16:49

תביעת נזיקין על סך כארבעה מיליון שקלים הוגשה בבית דין חרדי נגד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ממפלגת 'יהדות התורה', על תמיכתו בתכנית ההתנתקות. לשכתו: לא מכירים התביעה

שתי משפחות שפונו מבתיהן במסגרת תכנית ההתנתקות הגישו אתמול (רביעי) בבית דין חרדי בירושלים תביעת נזיקין על סך כארבעה מיליון שקלים נגד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה). התובעים טוענים כי הישארות מפלגתו של גפני בקואליציה, בזמן אישורה של התוכנית, הובילה למעשה לביצועה הסופי.

בכתב התביעה שהגיע לידי וואלה! חדשות נכתב, כי "הנתבע שיתף פעולה עם משטר שהצהיר על כוונתו להגלות את כל התושבים מבתיהם ואדמותיהם בשטחי רצועת עזה וצפון השומרון. הגירוש הנחית על התובעים ומשפחותיהם נזקים כלכליים ונפשיים קשים ועצומים למכביר".

עוד טוענים התובעים, כי גפני נותר בקואליציה בתקופת אישורה של התוכנית כיוון שקיבל "שוחד", כהגדרתם, בדמותם של 290 מיליוני שקלים שממשלתו של ראש הממשלה דאז אריאל שרון הסכימה להעביר למוסדות חינוך חרדיים בתמורה לתמיכתה של מפלגת "יהדות התורה" בתקציב של שנת 2005.

"שגפני יתן דין וחשבון"

"הצטרפותו של הנתבע (...) נתנה למשטר גושפנקה מוסרית וערכית מצד מי שהיה אמור לייצג את התורה וכיסה את הגירוש בטליתו הגדולה", טוענים התובעים בכתב התביעה שלהם, ודורשים פיצוי כספי על אובדן מקום מגוריהם, מקורות פרנסתם והפגיעה הנפשית שחוו כתוצאה מהפינוי.

אחד ממקורבי התובעים הסביר לוואלה! חדשות כי הם אינם מחפשים לזכות בתביעה אלא להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי וש-"ח"כ גפני יתן דין וחשבון בפני הציבור על מעשיו". מלשכתו של גפני נמסר כי הם לא שמעו על התביעה.

עוד באותו נושא:
ועדת הכספים אישרה 400 מיליון ש' נוספים למפוני מגוש קטיף
דעה: לא בג"ץ ירפא את הקרע בעם
בג"ץ ידון היום בחוק החנינה למתנגדי ההתנתקות

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully