וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תמונות פנורמה של הירושימה אחרי הטלת הפצצה

תמונות חדשות של העיר היפנית מציגות אותה כשישה חודשים אחרי הטלת הפצצה הגרעינית. הן מראות, ללא רחמים, את ההרס הרב ברחובות ואת הניצולים המעטים משוטטים לעבר האופק האינסופי

אתר 360cities, המציג תמונות פנורמה של ערים שונות בעולם, פרסם אמש (רביעי) חמש סדרות צילומים חדשות של העיר הירושימה ביפן. התמונות צולמו כשישה חודשים לאחר שהוטלה עליה הפצצה הגרעינית בשנת 1945, והן מציגות את ההרס הרב שניכר בעיר. התמונות צולמו על ידי ארבעה צלמים שונים, שלושה מהם אמריקאים ואחד יפני.

בסוף השבוע ציינה יפן 66 שנים להשמדתה של העיר השלווה, שחרבה באחת כאשר הוטלה עליה הפצצה "ילד קטן", ב-6 באוגוסט 1945. בתמונות הפנורמה ניתן לראות אילו מהמבנים הצליחו לשרוד את הפיצוץ ואילו קרסו לחלוטין מגלי ההדף. אזורים רבים בעיר שוטחו לחלוטין. העלים נשרו מהעצים הבודדים שלא נעקרו, וחלק מהמים שהיו בנהרות התאדו מעוצמת החום.

עוד בנושא
קישור לצפייה בתמונות הפנורמה
66 שנה לפצצה: הירושימה נזכרת
כך בישרו לעיתונאים על ההפצצה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הניצולים, שאיבדו את בתיהם ואת קרוביהם, משוטטים חסרי מטרה ברחובות החרבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נדמה כי הדבר המטריד ביותר בצילומים הוא מראם של האנשים הקטנים, המסתובבים כחסרי מטרה בכבישים ההרוסים, לאחר שאיבדו את בתיהם ואת קרוביהם. האופק נראה בצילומים כאינסופי ואין זה ברור לאן עושים את דרכם הניצולים המעטים, בעיר שמחצית מתושביה נספו.

עד היום חלוקות הדעות בשאלה אם הטלת הפצצה, שגבתה את חייהם של כ-140 אלף בני אדם, הייתה הכרחית. חלק מההיסטוריונים טוענים שהירושימה לא שימשה אלא שדה ניסויים אנושי, עבור מדענים שביקשו לבחון את נשק ההשמדה שפיתחו. עם זאת, הדעה הרווחת היא כי לא היה מנוס משימוש בפצצה הקטלנית כדי להכריע את האימפריה היפנית ולשים קץ למלחמת העולם השנייה, בה נהרגו בסך הכל כשישים מיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully