וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייקרות נוספת במחירי החשמל צפויה בראשית 2012

פנחס וולף

10.8.2011 / 16:39

רק השבוע מותנה התייקרות החשמל על ידי הפחתת המס על הדלק המשמש להפקתו וכבר נראית באופק התייקרות חדשה. השיבוש באספקת הגז המצרי ופקיעת הצו להפחתת המס מבשרים על התייקרות נוספת

לאחר שהממשלה מיתנה את התייקרות מחירי החשמל השבוע באמצעות הפחתת מס הבלו המוטל על דלקים המשמשים לייצור אנרגיה, הזהירו היום (רביעי) בכירים בחברת החשמל מפני התייקרות נוספת שצפויה כבר בראשית 2012. עקב כך הודיע היום יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי בחודש נובמבר תקיים הוועדה דיון נוסף על-מנת לבחון הפחתה נוספת של הבלו גם ב-2012.

היום אישרה ועדת הכספים את הפחתת הבלו עליה הודיע הממשלה בתחילת השבוע, והיא תחול רטרואקטיבית, החל מפברואר 2011 ועד סוף השנה. כך קוזזה התייקרות החשמל שנבעה מהפסקת אספקת הגז המצרי לישראל לפרקים, והחשמל התייקר ב-10% 'בלבד'. סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה ברשות המיסים, ערן יעקב, אמר כי "המדינה מתכוונת להפחית את הוצאותיה של חברת החשמל בהפקת החשמל, שעלו ב- 20% עקב השימוש בדלקים במקום גז לייצרו חשמל". יעקב ציין עוד כי עלות ההפחתה למדינה נאמדת ב- 1.5 מיליארד שקלים בשנה.


עוד בנושא
המס על הסולר ירד - החשמל יתייקר ב-10% בלבד
מסתמן: מחיר החשמל יזנק החודש - ויופחת אחרי הקיץ
תדהמה במשק: מחיר החשמל עומד לזנק ב-20%

"אספקת הגז ממצרים וישראל צפויה לפחות במידה ניכרת"

מנהלת מנהל הדלקים בחברת החשמל, דינה בירן, הוסיפה כי בחברה מעריכים "שב- 2012 תגדל צריכת הסולר ודלקים לצורך הפקת חשמל, כיוון שאספקת הגז הן ממצרים והן ממאגרי הגז בישראל צפויה לפחות במידה ניכרת". המחסור באספקרת הגז ממצרים, בשילוב עם פקיעת הצו להפחתת המס בסוף השנה, הם בין הגורמים העיקריים להתייקרות שצפויה שוב ב-2012.

כמה מחברי ועדת הכספים הופתעו מעלותו של הצו. ח"כ שי חרמש (קדימה) אמר כי "פתאום החליטו באוצר וברשות המיסים שיש 1.5 מיליארד שקלים לחלוקה ומחליטים להפנותם להורדת תעריפי החשמל, במקום להניח אותם על שולחן הדיון הציבורי ולבחון מה יסייע יותר להורדת הנטל מאזרחי המדינה. הפחתת תעריפי החשמל צסייע במידה רבה דווקא לצבא והתעשייה ופחות לאזרחים. אם רוצים להיטיב באמת עם אזרחי המדינה, שיפנו את הסכום להוזלת תעריפי המים או לתחומים אחרים. הוועדה אינה צריכה לקבל את תכתיבי האוצר, כיצד להקל על הנטל האזרחי".

היום קראו פעילי מחאת האוהלים לכבות את האור במאהלים בירושלים ובתל אביב למשך לחמש דקות בשעה 21:00, במחאה על התייקרות החשמל.

האם תצטרפו למחאת החשמל ותכבו את האורות?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully