וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדהמה במשק: מחיר החשמל עומד לזנק ב-20%

אבי בר-אלי

29.6.2011 / 20:19

דווקא ביום בו נודע על ירידת מחירי מוצרי החלב והדלק, מחירי החשמל צפויים לזנק משמעותית. הסיבות לייקור הצפוי הן ככל הנראה היעדרות הגז המצרי ושריפת סולר

מחיר החשמל במשק עשוי להתייקר בקרוב בשיעור חסר תקדים של כ-20% - כך נודע ל-TheMarker. הנתון עלה בשבוע האחרון במהלך דיונים שקיימה רשות החשמל, וטרם הוברר כיצד ייושם. הסיבות לייקור הצפוי הן ככל הנראה היעדרות הגז המצרי ושריפת סולר.

לפי התחשיב שערכה רשות החשמל, אחראים לזינוק שלושה גורמים: העדרות הגז הטבעי ממצרים, אשר תרמה לעליית התעריף ב-13%; הנחיית המשרד להגנת הסביבה לפיה נאסר על חברת החשמל לעשות שימוש בשריפת מזוט אלא רק בסולר היקר יותר, הנחייה שמשמעותה ייקור התעריף בכ-7%, ועדכון שוטף של תעריף החשמל, אשר אמור היה להעלות את מחירו ב-4%.

בעקבות המהלך המסתמן פנתה רשות החשמל לממשלה, מאחר והשלכות ייקור התעריף ב-20% עלולות להיות הרות גורל לגבי כלל הפעילות במשק.

ההודעה על הייקור מגיעה על אף הודעתה של חברת החשמל על חידוש המשא ומתן עם שותפות הגז הטבעי "תמר" לפני פחות משבוע, על מחירי הגז שתרכוש ממנה החל מ-2013.

בדצמבר 2009 חתמו חברת החשמל ושותפות תמר על מסמך כוונות לרכישת 2.7 מיליארד מ"ק גז ל-15 שנה בהיקף 9.5 מיליארד דולר. מחיר הגז היה כ-4.5-5 דולרים למיליון BTU. ואולם, לאחר חצי שנה שבה הקפיאה שותפות תמר את המשא ומתן בין הצדדים, בין היתר, לאור דיוני ועדת ששינסקי . לפני כחודשיים דרשו השותפות מחברת החשמל לייקר את מחיר הגז ב-35%-40% לטווח של 6-6.5 דולרים למיליון BTU.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully