וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הסכימה לדון בגרעין? בירושלים מכחישים

גורמים בסוכנות הגרעין של האו"ם דיווחו לסוכנות AP כי ישראל ומדינות ערב הסכימו להשתתף בוועידה שתדון בפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. בלשכת ראש הממשלה הכחישו

ישראל ומדינות ערב הסכימו עקרונית להיענות להזמנה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) להשתתף בוועידה שתדון בפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני – כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות AP, המייחסת את הדיווח לגורמים בסוכנות. על פי הדיווח, לא ידוע עדיין אם הוועידה תתקיים בפועל, והדבר תלוי בנכונות הצדדים לוותר על תנאים מוקדמים אליה. בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכחישו את הידיעה ומסרו כי היא "איננה נכונה".

גורם בסוכנות סיפר כי מזכ"ל סבא"א, יוקיה אמאנו, תכנן להיפגש עם נציגי המדינות הערביות ב-5 בספטמבר הקרוב, במטרה לנסות ולשכנעם לוותר על התנאים המוקדמים. למרות הפערים, גורמים בסבא"א טוענים כי סיכוייה של הוועידה להבשיל הם הטובים ביותר בעשור האחרון, מאז שנת 2000, אז החלה סבא"א במאמציה לכנס ועידה שכזו.

מדובר במאמץ נוסף של סבא"א לצמצם את היקף הפעילות הגרעינית באזור. לפני כחודשיים הביעו בסוכנות ביקורת בוטה נגד אירן, ואמאנו עצמו אמר כי מידע חדש שהגיע לידי פקחיו "עוסק בפעילויות מסוימות הנעשות באירן, ומצביע על קיומם של היבטים צבאיים אפשריים. לפי האינדיקציות הללו, כמה מהפעילויות הללו נמשכות עד לאחרונה. אמאנו לא חשף מהו בדיוק המידע החדש, ומה מקורו.

(עדכון ראשון - 16:30)

עוד בנושא
האו”ם: לפי מידע חדש, הגרעין האירני - צבאי
”הכור שהופצץ בסוריה פעל עם עוד 3 מתקני גרעין”

פנחס וולף השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully