וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לעמותה מהימין: "לא ניגרר לוויכוח פוליטי"

גלעד גרוסמן

10.8.2011 / 11:20

עמותת הימין "רגבים" עתרה בדרישה להרוס מבנים פלסטיניים בשומרון. השופט אליקים רובינשטיין דחה את העתירה: "יסוד העתירה במאבק של עמותה מהימין מול עמותות מהשמאל"

בפסק דין שניתן היום (רביעי) התייחס שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין באופן יוצא דופן למקור הפוליטי של עתירה שהוגשה לבג"ץ, והבהיר כי בית המשפט מסרב להיגרר לוויכוח פוליטי. "שלא בטובתו, נגרר בית המשפט באופן כזה או אחר למאבקים הללו", כתב בפסק דין שדן בהריסת בתים של פלסטינים, "ואין בדעתנו להיגרר למחוזות הקיטוב הפוליטי".

השופטים דנו בעתירה שהגישה עמותת הימין "רגבים" נגד משרד הביטחון, ובה דרישה להוציא לפועל צווי הריסה שניתנו למבנים בלתי חוקיים הסמוכים ליישובים א-סאויה ויתמא שבשומרון, ובאופן פרטני לשלושה בתים. המדינה הסבירה כי כאשר הוגשה העתירה עמדה ההקפאה בשטחים בראש סדר העדיפויות של משרד הביטחון, ולאחר מכן הריסת מבנים מהם נשקפת סכנה ביטחונית ומבנים שהוקמו על קרקע פרטית. המבנים שבעתירה, לא עונים להגדרות אלה.

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה ודחה את העתירה, תוך שהשופט רובינשטיין מותח ביקורת על התנהלות המדינה. "התמונה אינה מעודדת. גם אם קיימים סדרי עדיפויות מוצדקים, אסור שהללו יהוו – ולו בלי משים ושלא במכוון – כסות להפקרות בבנייה. כאמור, חוק הוא חוק, בין אם מדובר בבנייה בלתי חוקית בקרב התושבים הישראלים ביהודה ובשומרון, בין אם מדובר בתושבים הפלסטינים - ואין להלום מצב של 'איש הישר בעיניו יעשה'", כתב בפסק הדין.

אולם השופט לא הסתפק בכך: "בתוך עמנו אנו יושבים וערים אנו לכך שעתירה זו, הבאה מן הצד הימני של המפה הפוליטית הישראלית, יסודה במאבק מול עמותות מן הצד השמאלי של המפה הפוליטית, ובמשקל נגד לפעולתן, וגם לפעולות הרשויות בכל הנוגע לבנייה יהודית בלתי חוקית אל מול בנייה פלסטינית בלתי חוקית", כתב בפסק הדין. הוא הבהיר כי בית המשפט לא יגלוש לנושאים שאינם בתחומו. "אין לנו איפוא אלא להזכיר לעצמנו, וגם לעותרים למיניהם ולגוניהם, את האמור להיות מובן מאליו, כי לנגד עינינו יהיו הדין ופרשנותו", ולא הוויכוח הפוליטי.

עוד בנושא:

בג"ץ למדינה: פנו את מגרון עד סוף חודש מרץ
השופט רובינשטיין ב-2010: "אין בעליון זיהוי פוליטי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully