וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט רובינשטיין: "אין בעליון זיהוי פוליטי"

גלעד גרוסמן

16.12.2010 / 10:02

שופט בית המשפט העליון התייחס לביקורת המוטחת בחבריו לכס המשפט ואמר כי "אין בבית משפט זה אחד שהוא פוסט-ציוני. איננו עוסקים כאן בשיחות על פוליטיקה"

"מי שמנסה לצייר את בית המשפט כמוטה וכפוסט-ציוני אומר דברים חסרי שחר ועוסק בהדבקת דימוי שהוא עיוות. אין בבית משפט זה אחד שהוא פוסט-ציוני. אין כאן אנשים בעלי דעות קצה. וכמובן, אין הזדהות פוליטית", כך אמר שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, בראיון לביטאון לשכת עורכי הדין במחוז ירושלים.

בראיון שהעניק רובינשטיין לעורכי הדין אשר אקסלרד, מתי עצמון, ליאון אמיראס וחיים שיבי, התייחס השופט לביקורת המוטחת בשופטי העליון, ואמר כי עצוב שהוא צריך להגיב על זה. "איננו עוסקים כאן בשיחות על פוליטיקה", אמר על עמיתיו השופטים. הוא הוסיף שהוא מתנגד למינוי שופטים על פי זהות פוליטית, כפי שנהוג בארצות הברית.

"אני בעד שיקוף. כדאי שהציבור יזדהה עם בתי המשפט ועם האנשים והנשים המכהנים בהם בתפקידי שיפוט. זה חל על ציבור דתי, ערבי, נשים, ימין, שמאל, מזרח ומערב, כל אחד מחלקי הפסיפס הישראלי בחברה הזאת מרובת השסעים. אני בעד שיקוף — מבלי שארצה חלוקה על בסיס פוליטי, שמור לי מהעבודה ואשמור לך מהליכוד, שמור לי מקדימה ואשמור לך מהבית היהודי", אמר.

בחודש שעבר קרא רובינשטיין, שהיה בכיר בשגרירות ישראל בוושינגטון בשנות ה-80', לשחרורו של המרגל ג'ונתן פולארד. גם בראיון הזה חזר על הדברים. "הייתי מעורב רבות במאמץ לשחרר את פולארד ואת אשתו הראשונה", סיפר. "הצלחנו להביא לשחרור האישה אך לא להביא לשחרורו. היו בין השאר שיחות שלי עם הנשיא בוש האב ועם ראש סוכנות הביון המרכזית — זה לא הועיל ולא צלח, וכמובן פניות בדרגים הבכירים ביותר. אך ארצות הברית היא מדינה הגונה. ולכן אומר כך: 25 שנה חלפו — ופולארד עדיין נמק בכלא, enough is enough".

רובינשטיין התייחס בראיון גם לסוגיית הקלון, שעלתה לדיון פעם נוספת לקראת גזר דינו של צחי הנגבי. "הקלון נקבע על פי דבר המחוקק", הסביר. "בסופו של יום מוטלת על בית המשפט האחריות לפרש. להחליט. כשלעצמי אני חושב שהגישה של המחוקק — נכונה. במציאות הישראלית לצערי הרב זה נדרש. וקלון איננו או?דה קולון. מדובר בעבירות שריחן אינו שושנים. ואדגיש: אינני מתייחס לתיק זה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully