וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי קצב: "הצליחו להפוך אותו למפלצת מינית"

גלעד גרוסמן

10.8.2011 / 9:48

בבית המשפט העליון נמשך הדיון בערעורו של נשיא המדינה לשעבר שהורשע באונס. פרקליטו, ציון אמיר, טען שמרשו הורשע עוד בטרם נכנס לבית המשפט: "נוצרה אווירה של זימה בכל צעד וצעד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"נוצרה אווירה של זימה בכל צעד וצעד" - כך אמר הבוקר (רביעי) עו"ד ציון אמיר, במהלך הדיון השני בערעורו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, בבית המשפט העליון, כשביקש לטעון כי דינו של קצב נגזר בציבור עוד בטרם קבע בית המשפט המחוזי את הרשעתו באונס ועבירות מין נוספות, ושלח אותו לשבע שנות מאסר בפועל. "דמותו של קצב כל כך עוותה והושחרה, כל כך הגיע אשם לבית המשפט, שכל חיבוק תמים הפך להיות... אנחנו חיים בעידן של מחבקים ומתחבקים".

לדברי אמיר, בית המשפט התעלם מכך שרק בעדות מאוחרת סיפרה ה' כי יצאה בוכיה לאחר החיבוק. עוד טען, כי עדותו של אביה בנושא, שבית המשפט קבע שהיא מחזקת את עדותה של ה', דווקא סותרת אותה בנקודות מהותיות. בשלב מסוים גרם אמיר לקהל לצחוק כאשר אמר שהמתלוננת התרגשה מהחיבוק עם קצב מכיוון שמדובר בנשיא, וכי "אם השופט ג'ובראן יחבק אותי אני אתרגש. אני אראה בזה כבוד ואני אספר על כך".

משפט קצב - כותרות אחרונות
פרקליט קצב: "ייתכן שהיו לו יחסים בהסכמה עם א'"
מקורבי קצב בבוקר הערעור: "הוא מתוח, המשפחה תומכת"
הערעור במשפטו של משה קצב - בדלתיים פתוחות

אמיר, שהתייחס לסעיפי האישום ביחס לה' ול' מבית הנשיא, אמר כי הסעיפים ביחס לשתיים עוסקים בסופו של דבר בחיבוק. "האם בית המשפט מכיר כתב אישום כזה בתולדות המדינה? שהגישו כתב אישום בגין הטרדה מינית, שלא לדבר על מעשה מגונה, על חיבוק? איך נולד כתב אישום כזה?", שאל. "השאלה הגדולה היא אם חיבוק כזה, וכלל לא בטוח אם היו חיבוקים, הם מעשים מיניים ואם היה בהם קונוטציה של הטרדה". השופטת מרים נאור השיבה כי הקושי שהגנה צריכה להתמודד אתו הוא הצטברות המקרים, ואם העובדה שיש חיזוק ראייתי מזמן אמת למצבן הנפשי. "הייתה טענה שהן 'הצטרפו לחגיגה', אבל אנחנו מוצאים שהן הגיבו בזמן אמת", אמרה נאור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איך נולד כתב אישום כזה?" קצב בעליון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביחס לל' אמר עו"ד אמיר, כי אין ספק שקצב חיבק אותה, אולם היא טעתה בפרשנות שהעניקה לחיבוק, אותו נתן לה קצב לאחר שעבדה על מסבת יום הולדתו ה-60. לדבריו, העדים שסיפרו שיצאה נסערת מלשכתו של קצב אינם מסייעים, מכיוון שאין ויכוח על החיבוק. עוד טען, כי רק בשלב מאוחר במיוחד טענה כי אמר לה שיש לה "שפתיים חושניות", ולכן לא ניתן להאמין שלא המציאה את הדברים כדי לחזק את גרסתה, ואילו שאר הדברים שאמר לה קצב אינם מיניים. "כדי להרשיע אותו במעשים מגונים והטרדה מינית ביחס לה' ול', צריך לקבוע הנחה שקצב היה מפלצת מינית, ובזה הצליחו", הוסיף אמיר.

עו"ד אמיר ביקש גם להזכיר כי החקירה החלה בכלל מתלונה על סחיטה שהגיש קצב, ושאל האם זה לגיטימי שהמשטרה הלכה וחיפשה נשים נוספות שיעידו נגד קצב. "איך נולדה מתלוננת כזו, איך העדות חולצה מפיה? היועץ המשפטי לממשלה אמר אז שהם הלכו וחיפשו מתלוננות. האם זה לגיטימי ללכת ולחפש מתחת לאדמה?", שאל. לדבריו, בתחילה השתיים כלל לא הרגישו שהן קורבן לעבירת מין, ובעדותן של השתיים היו סתירות ואפילו שקרים, אולם בית המשפט המחוזי הגיע למסקנה כי מדובר בהתנהגות אופיינית לקורבן עבירת מין. "אי אפשר להתגונן מפני זה, כי כל שקר נהדף בנימוק הזה", המשיך.

אמיר טען כי עדויותיהן של המתלוננות התפתחו לאורך המשפט, ובית המשפט שגה כשלא התייחס לכך בצורה הנכונה. הוא ציין כי ה' אמרה בחקירתה הראשונה שהחיבוק שנתן לה קצב היה "אבהי", ואילו בהמשך שינתה את גרסתה לאחר שאמרה כי בהתחלה לא רצתה להיות מעורבת בפרשה, טענה שבית המשפט קיבל. "על מה בית המשפט מבסס את קביעתו?", שאל. "אם בוחנים את כל גרסותיה לאורך פרק זמן ממושך, הסיפור שלה אותנטי כשהיא מספרת שהחיבוק היה אבהי, כי היא מסבירה למה. יש עוד פירורי אמת שמובילים אותנו למציאת המטמון".

עו"ד ציון אמיר. ברני ארדוב
"לגיטימי ללכת ולחפש מתחת לאדמה?" אמיר/ברני ארדוב

הדיון היום היה השני בערעור שהגישו פרקליטיו של קצב לבית המשפט העליון. בדיון הראשון, שנערך ביום ראשון האחרון, אמר פרקליטו של קצב, "עו"ד אביגדור פלדמן, כי ייתכן ומרשו "לא דיבר אמת", והסתיר רומן שניהל עם א' ממשרד התיירות, שבאונס שלה הוא הורשע בבית המשפט המחוזי. הדברים נאמרו בהתייחס לסוגיית מכתב הברכה לשנה החדשה שכתבה א' ממשרד התיירות לכאורה לנשיא לשעבר, שהיא טענה כי כתבה בכפייה. ביחס לתוכן המכתב, אמר פלדמן, "המכתב לא נכתב בכפייה, והוא לא מכתב של בן ערובה עם אקדח לראש, אלא מכתב מהלב".

"על מצחה של א' מוטבע חותם שקר", אמר עו"ד פלדמן ביחס למכתב שכתבה לקצב. הוא תיאר גרסאות שונות שהציגה לטענתו א' לגבי המכתב, כאשר בהתחלה טענה כי אינה בטוחה שהיא כתבה את המכתב, לאחר מכן אמרה שאולי כתבה את המכתב לאביה, ורק בהמשך טענה שקצב אילץ אותה לכתוב את המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully