וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת האולפנות: בציבור הדתי-לאומי מוחים נגד שכר הלימוד

יהושע בריינר

9.8.2011 / 20:00

עמוד פייסבוק קורא לציבור הדתי-לאומי לצאת נגד גובה שכר הלימוד באולפנות ובישיבות התיכוניות. המארגנים: "הנושא הוצנע אצלנו מסיבות אידיאולוגיות, אך פוגע בכל בית בציונות הדתית"

אל מחאת האוהלים, מחאת הרופאים ומחאת העגלות, מצטרפת מחאה חדשה בציבור הדתי-לאומי: מחאת האולפנות. צעירי הציונות הדתית החלו בניסיון לקדם מאבק משלהם, כאשר על הפרק דרישה להוזלה משמעותית במחירי הלימודים בישיבות התיכוניות והאולפנות, שמגיעים לעיתים ליותר מ-10,000 שקלים מדי שנה.

תומכים במחאת האולפנות? בואו לדבר על זה בפייסבוק

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
הרב אריאל: הציבור הדתי חייב למחות על הדיור
צוות רוטשילד התכנס לדיון ראשון: "אירוע מרגש"
שטייניץ: "בעד דיאלוג, בלי לשפוך התינוק עם המים"

מארגני המחאה, שהחלה בפייסבוק וצוברת תאוצה ביממה האחרונה, מספרים כי ישנם מוסדות שגובים כ-14,000 שקלים, ומחיר הלימודים במוסדות שמפעילים פנימייה עלול להאמיר לגובה של 19,000 שקלים. "לא ייתכן שמשפחות עם כמה ילדים ישלמו מאות אלפי שקלים תמורת חינוך", אמרו פעילים בציונות הדתית. בעמוד הפייסבוק של מחאת האולפנות כ-400 חברים עד כה.

"המחיר היום לא נורמלי"

הישיבות התיכוניות והאולפנות מספקות בנוסף לימי הלימודים השגרתיים גם תוספת של שעות לימוד המיועדת ללימודי קודש בנוסף לארוחות התלמידים. על פי תקנות משרד החינוך, תקרת הגבייה של המוסדות עומדת על 23 אלף שקלים בשנה לתלמיד, כאשר ניתן לגבות מההורים תשלום מקסימלי בגובה 85% מהסכום, ואת היתרה משלמת המדינה.

"לצערנו הנושא הזה הוצנע מהשיח הציבורי במגזר שלנו והוא נדחק הצידה מסיבות אידיאולוגיות כדוגמת שיח על ארץ ישראל, אבל בסופו של דבר זה עניין שפוגע באופן משמעותי בכיס של כל בית בציונות הדתית", אמר הוד רייכרט, תושב מודיעין בן 26, מיוזמי המחאה. "היום זה פוגע בכיס של ההורים שלנו ואם לא נפעל עכשיו זה יגיע גם אלינו. הסכומים המבוקשים היום הם טירוף. המחירים נסקו ולא לכולם יש את הכסף הזה".

לדברי רייכרט, מטרת המחאה היא להביא לכך שהמפלגות הדתיות תפעלנה בנושא באופן בהול. "בעקבות מחאת הדיור ברור לכולם שכלל המפלגות צפויות להציע מצע כלכלי ברור ואנחנו נדרוש שהנושא הזה יהיה הסעיף הראשון שיטופל. אנחנו רוצים חינוך טוב לילדים שלנו אבל המחירים שההורים נדרשים לשלם הוא לא נורמלי".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

מה דעתכם על מחאת האולפנות? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully