וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ המחאה: עיריית ת"א פינתה אוהלים

9.8.2011 / 14:30

נציגי המחאה וארגוני הסטודנטים הודיעו כי בכוונתם להיאבק בהחלטת העירייה לפנות "אוהלים ריקים" ממתחמי שדרות בן גוריון ונורדאו בעיר. מפגן הכוח הבא של המוחים: הפגנת ענק בבאר שב

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אבי כהן, נעם אשל. עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

פקחים של עיריית תל אביב פינו בצהריים (שלישי) מספר אוהלים במתחמי המחאה בשדרות בן גוריון ושדרות נורדאו בעיר. בעקבות זאת, מספר פעילים ניסו למנוע את המהלך, אולם הפינוי התבצע ללא הפרות סדר. כזכור, רק לפני כמה ימים אמר ראש עיריית ת"א רון חולדאי, כי "לאוהלים בתל אביב יש אורך חיים מוגבל, אך העירייה תתיר את הקמתם עד שהמחאה תסתיים".

בעירייה הסבירו כי "פקחי עיריית תל אביב פועלים בימים האחרונים למיפוי ופיקוח על האוהלים בעיר. עד כה מופו 1,198 אוהלים על ידי העירייה. מדיניות העירייה היא פינוי של אוהלים המוגדרים 'אוהלים ריקים'. אוהל ריק – אוהל שאינו מיושב לאורך זמן. הפקחים הגיעו לנורדאו אך כאשר ראו שישנם אנשים באוהלים הם לא פעלו לפינוי האוהלים".

האם צריך לפנות אוהלים ריקים? בואו לדבר על זה בפייסבוק

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:

חשד לתקיפות מיניות במאהל רוטשילד: חסר בית נעצר
החזון של המוחים: צמצום פערים וסיוע לפריפריה
60% מהישראלים: לא הגענו להפגנות "מסיבה טכנית"

מאהל המחאה ברחוב בן גוריון בתל אביב, שני אוהלים פונו על ידי פקחים של העירייה, אוגוסט 2011. דרור עינב
"אין פינוי של אוהל שהוא כן מיושב"/דרור עינב

עוד אמרו בעירייה כי "אין פינוי של אוהל שהוא כן מיושב. הפקחים בודקים אוהל לאורך יממה ואם הוא לא מיושב – מפנים אותו במקום. זה מה שקרה הבוקר בשדרות בן גוריון ונורדאו". בעירייה הוסיפו כי "אין כל כוונה להוציא צווי פינוי בהוראת בית משפט למאהלים למרות שיעבור חודש מההקמה. בתל אביב נמצאים הכי הרבה אוהלים מבין כל המאהלים. נאפשר את המשך קיומו של המאהל".

יגאל רמב"ם, אחד ממובילי המאבק אמר עם הפינוי : "אנו שמים לב בימים האחרונים לשינוי מדיניות מצד עיריית תל אביב נוכח ניסיונות הפינוי בשעות הצהריים בשדרות בן גוריון". יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, רם לבנה אמר כי "נפעל מול עיריית ת"א ונתנגד לפינוי המאהלים, בטח בשלב זה של המחאה". גם התאחדות הסטודנטים הארצית הודיעה כי תפעל למניעת פינוי אוהלים.

בואו לדבר על מחאת האוהלים בפייסבוק

רמב"ם הוסיף כי בשעות הבוקר נצפו פקחים של העירייה כאשר הם ממפים את האוהלים בשדרות רוטשילד. עוד אמר רמב"ם כי בתגובה לנוכחות הפקחים, נשלחו הודעות בפייסבוק לכל פעילי המאבק, על מנת שיבואו להוסיף אוהלים ולעבות את הנוכחות במאהלים. רמב"ם גם ציין שראש העירייה רון חולדאי לא יצר קשר עם ראשי המאבק מאז היום הראשון, למעט הפעם שבה הגיע למאהל וסולק. רמב"ם הסביר כי "ישנם הרבה אנשים שישנים באוהל בלילה, אך במהלך שעות היום נמצאים בעבודה ולכן האוהלים שלהם נראים ריקים".

אוהלים יו"ר אגדות הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, רן לבנה, פנה היום ללשכת ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בבקשה שלא לפנות את האוהלים: "הסברתי לגורמים בלשכת ראש העיר כי לא כל האוהלים מאוישים כל הזמן, וכי תושביהם הולכים לעיתים להתקלח או לאכול, ולכן לא ניתן לפנותם היות ומדובר ברכוש פרטי של תושבי העיר. אנו, שנמצאים באוהלים יום-יום, רואים את הפקחים של הסיירת הירוקה מסיירים בשדרות המחאה וממפים את האוהלים, כפי שהם עושים בכל אירוע אחר המתרחש בעיר. אנחנו מצפים שהעירייה תמשיך להתייחס למחאה בכפפות של משי".

בתוך כך, אחרי ההפגנות הגדולות בתל אביב ובירושלים, מארגני המחאה אומרים שפני המחאה למוצאי השבת הקרובה הפריפריה. לדברי יגאל רמב"ם, "עד כה הוכיחו התל-אביבים שהם יודעים להפגין בגבולות העיר. במוצאי השבת הקרובה תיבחן נוכחותם בפריפריה". ההפגנה המרכזית בסוף השבוע תיערך בבאר שבע. כמו כן צפויות להתקיים הפגנות באילת, דימונה, פרדס חנה-כרכור ובאקה אל-גרבייה.

לפניות לכתב: boby1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully