וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט' באב במאהל המחאה: "שמענו פה על חורבן הדיור"

ניר יהב

9.8.2011 / 12:17

החגיגות במאהל מחאת הדיור בשדרות רוטשילד בת"א פסקו לערב אחד. את צלילי המוסיקה החליפו הפסוקים ממגילת איכה. "המחאה מראה שאנו רוצים לשנות משהו במדינה, שאכפת לנו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

"עקב צום ט' באב, ארוחת הערב הוקדמה לשעה 18:00. כמו כן, לא יתקיימו אירועי בידור, מוסיקה והופעות. אנו מצפים לשיתוף פעולה מכל דיירי המאהל. נא לכבד יום זה" – כך נכתב על השלטים שנתלו אמש (שני) ברחבי מאהל המחאה ברחוב רוטשילד בתל אביב. ואכן, יושבי המאהל כיבדו את תשעה באב ומיד לאחר כניסת צום תשעה באב ב-19:30 בערב, המאהל ברוטשילד הוריד הילוך: אמנים לא הגיעו להופיע, מוסיקה לא נשמעה, והאווירה התוססת של הגיטרות והדרבוקות התחלפה באווירה רגועה ונינוחה.

המחאה נמשכת - כותרות אחרונות:

זעם במגזר הערבי: אין לנו נציג בוועדת טרכטנברג
צוות ההידברות של נתניהו: יותר מ-20 מומחים
הגמלאים הפגינו בת"א: "אל תגעו בפנסיה של סבא"

תשעה באב במאהל ברוטשילד. שי אוקנין
עשרות הקריאו את מגילה איכת המקוננת על חורבן בית המקדש. מאהל המחאה בתל אביב, אמש/שי אוקנין

גם בתי הקפה והמסעדות ברחבי רוטשילד, שעסקיהם בשלושת השבועות האחרונים נסקו פלאים בזכות ההייפ הגדול שבשדרה, נסגרו ואזרחים רבים העדיפו לדון בשנאת חינם ובמשמעויות יום האבל היהודי על פני ביקור בבתי הקפה. "מדי שנה אני מגיעה לבית הכנסת כדי להקשיב להקראת מגילת איכה", סיפרה לוואלה! חדשות מיכל, חילונית המתגוררת באזור המרכז. "השנה החלטתי להגיע לראות איך זה מתבצע במאהל ברוטשילד ועל הדרך להביע סולידריות עימם".

במספר מוקדים ברחבי המאהל ברוטשילד התאספו עשרות בני אדם, חילוניים ודתיים כאחד, והקריאו את מגילת איכה המקוננת על חורבן בית המקדש. באזור הצפוני התאספו רבנים מהציונות הדתית ומהקיבוץ הדתי, באזור הדרומי היו אלה דווקא רבנים רפורמים. לאחר הקריאה התקיימו מעגלי לימוד ודיונים בהשתתפות רבנים, אנשי רוח ואקדמאים. בין היתר ניתן היה למצוא את הרב של עפרה, אבי גיסר, ראש המדרש לצדק חברתי הרב בני לאו, פרופ' רות קלדרון ממכללת 'עלמא' והעיתונאי דב אלבוים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
תשעה באב במאהל ברוטשילד. שי אוקנין
"תשעה באב בשבילי הוא יום של תיקון עולם וצמצום פערים חברתיים"/שי אוקנין

"תשעה באב בשבילי הוא יום של תיקון עולם וצמצום פערים חברתיים. זה יום שאנחנו בקיבוץ הדתי חושבים על הדברים האלה", אמרה לוואלה! חדשות שניר אביבי, נערה דתייה שהגיעה להביע הזדהות. "כאן ברוטשילד יש שילוב של אוכלוסיות שונות והמחאה מראה שאנו רוצים לשנות משהו במדינה, שאכפת לנו". חברתה, אור קרביץ, הסבירה מדוע בחרו להגיע דווקא בתשעה באב: "חשבנו שאנחנו צריכים להראות שאכפת לנו ודווקא כשאנו צמים לבוא ולהביע שותפות".

ולא רק דתיים, כאמור, הגיעו לרוטשילד. גם חילונים רבים הגיעו - רובם כמדי יום במטרה להביע הזדהות, אך רבים הגיעו גם כדי לדון בקשר בין תשעה באב לבין מחאת האוהלים: "רציתי לשמוע מה יש לאנשים לומר לגבי חורבן הבית וחורבן הדיור פה. איבוד הערכים גרם לחורבן הבית הראשון והשני. יש לי הרגשה שפה, גם הערכים נהרסים לנו. אנו עומדים בפני שוקת שבורה בארץ".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully