וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במגזר הערבי: אין לנו נציג בוועדת טרכטנברג

פנחס וולף וניר יהב

9.8.2011 / 11:25

חברי הכנסת אחמד טיבי וטאלב א-סנע מתקוממים נוכח הכוונה לשלב נציג של המיעוטים המשתייך למשרד רה"מ בצוות ההידברות עם נציגי המחאה. "הממשלה מתנכרת לזכויות הערבים"

חברי הכנסת אחמד טיבי וטאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הביעו הבוקר (שלישי) זעם על כך שנציג המיעוטים בוועדת טרכטנברג משתייך למשרד ראש הממשלה, בעוד שהם דורשים להכניס כלכלן ערבי מחוץ למערכת.

המחאה והוועדה - כותרות אחרונות:

צוות ההידברות של נתניהו: יותר מ-20 מומחים
הגמלאים הפגינו בת"א: "אל תגעו בפנסיה של סבא"
קרוואן הוצב ופונה במאהל המחאה ברוטשילד

"זה מוכיח שמדיניות הממשלה מתנכרת למצוקת האזרחים הערבים ומתכוונת להנציח את ההדרה, האפליה והדחיקה לשוליים כפי שקיים מזה שישה עשורים ויותר", אמר ח"כ טיבי, המשמש כיו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית לקליטת ערבים בשירות הציבורי. "אנחנו סובלים יותר מאחרים ולמרות שאני מתנגד עקרונית להקמת צוות זה שמטרתו למרוח את המחאה הרי היעדר נציג ערבי בו זועק לשמים. זה מנוגד ל'חוק ייצוג הולם', הצוות הזה הוא בלתי לגיטימי בעליל ואין לנו שום אמון בו".

"מנסים לכבות שריפות ע"י סיסמאות וועדות"

לדברי א-סנע, "המגזר הערבי הינו המקופח ביותר, והסובל לא ממצוקת דיור אלא לעתים מהיעדר דיור. הוועדה הוקמה משיקולים פוליטיים ולא משיקולים מקצועיים ענייניים. ראש הממשלה מנסה לכבות שריפות על ידי סיסמאות ועל ידי ועדות ולא על ידי אימוץ מדיניות חברתית כוללת. אני מזהיר מפני התעלמות ממצוקת הציבור הערבי דבר שיגביר את הכעס והתסכול ויוביל להתפרצות מחאה ערבית כוללת. לא יעלה על הדעת כי הממשלה, מקור הכישלון ,תהיה המרכיב הדומיננטי בהרכב הוועדה האמורה לבחון כישלונות הממשלה ולהביא לשינוי מהפכני במדיניות כלכלית חברתית הנחוצה".

ארגון "יוזמות קרן אברהם", הפועל למען קידום דו-קיום בין האזרחים היהודים לערבים, פנה אף הוא לפרופ' טרכטנברג בטענה שהצוות אינו מייצג בצורה הולמת את הערבים, וקרא לו לצרף נציגים ערבים כחברים קבועים בהתאם להחלטת הממשלה בדבר ייצוג הולם - של 10%. "אי-הקפדה על החלטת הממשלה בדבר ייצוג הולם משדרת מסר שלילי במיוחד לכל משרדי הממשלה ויתר הרשויות בשירות המדינה, כאילו החלטת הממשלה נתקבלה מן הפה אל החוץ, ללא כוונה אמיתית ליישמה", נמסר מהארגון.

"ההחלטה לא למנות ולו ערבי אחד לצוות הכלכלי-חברתי נפסדת במיוחד, נוכח העובדה שבעוד שהמצוקות בפניהן ניצב הציבור הישראלי דומות בשני המגזרים, הסיבות למצוקות אלה בקרב האוכלוסייה הערבית שונות מהסיבות למצוקות בקרב האוכלוסייה היהודית", נכתב עוד. "לפיכך, ברור כי הימצאותם של חברי צוות ערבים הייתה מעשירה את הדיונים ומאפשרת לגבש מסקנות אשר מתמודדות בצורה טובה יותר עם מכלול הסיבות למצוקות הניצבות בפני הציבור בישראל".

מאמינים בסיכוי של הוועדה להפסיק את המחאה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully