וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המאבק מצהירים: "רוצים פתרונות - לא ועדות"

7.8.2011 / 19:13

כיממה לאחר הפגנות הענק ובעקבות הקמת ועדת ההידברות הממשלתית, מנהיגי המחאה הודיעו שלא ייסוגו ממסמך הדרישות שגיבשו. "לא רוצים מסרים חסרי משמעות", אמרו. העצרות המתוכננות יימשכו

יממה לאחר הפגנות הענק ברחבי הארץ, מובילי מחאת האוהלים מבטיחים הערב (ראשון) כי ימשיכו את המאבק ורק יחריפו את צעדיהם. מנהיגי המחאה מצהירים כי הם לא מתרשמים מהוועדה למציאת פתרונות למשבר הכלכלי שהקים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואין בכוונתם לסגת ממסמך הדרישות שגיבשו.

כותרות אחרונות בנושא
מאות אלפים הפגינו אמש ברחבי הארץ
הממשלה מינתה "צוות הידברות" מיוחד
עידוד מעיריית ת"א: "האוהלים לא יפונו"
גם בעולם מסתקרנים ממחאת האוהלים

הפגנת הענק במחאה על מצוקת הדיור ויוקר המחיה בתל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
ההפגנה אתמול בתל אביב. המארגנים מבטיחים כי השיא עוד לפנינו/נמרוד סונדרס

ראשי המחאה נפגשו הערב לדיון משותף בבית הנוער העובד בתל אביב. בתום הפגישה, אמר אחד מהם, רועי נוימן, כי המאבק יימשך - ורק צפוי להתגבר מיום ליום. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר נוימן כי "נתניהו מפגין אדישות כלפי העם. לא ביקשנו ועדות, אלא פתרונות. אין לנו ברירה אלא להחריף את המאבק". הוא הבהיר כי "אין זה תפקידם של ראשי המחאה להציע פתרונות - זה תפקידה של הממשלה". בדיון השתתף גם יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי. הוא אמר כי "אנו רוצים הידברות של ממש עם הממשלה, ולא מסרים חסרי משמעות, שבסופם נצא קרחים מכאן ומכאן".

באופן טבעי, התגברות המחאה מעודדת גם את הביקורת נגדה. בשדרות רוטשילד בתל אביב, פרץ עימות קולני בין פעילי ימין ליושבי המאהל ברחוב, לאחר שהוקם בו אוהל חדש שמחה נגד הבנייה בהתנחלויות. כחלק מהמיצג, השתרעו שניים מיושביו על הארץ והעמידו פני מתים, ועל שלט שניצב בסמוך נכתב "ערבים ויהודים מסרבים להיות אויבים". אמיתי בן אבא, אחד ממקימי המיצג, אמר כי "האוהל הוקם במחאה על ההתיישבות הבלתי-חוקית בשטחים, שבמקרים רבים רומסת את זכויות האדם של התושבים".

כמה פעילי ימין אף הודיעו כי יקיימו בהמשך הערב הפגנה בכיכר הבימה, כדי "לחשוף את השקר" מאחורי המחאה, לטענתם. לדברי פעילים מארגון הימין "לוחמי ציון", בכוונתם להגיע לכיכר הבימה "ולחשוף את המניע האמיתי" של פעילי המחאה, שרבים מהם - לטענתם - הם "אנשי שמאל קיצוני, שנוהגים להפגין נגד בניית גדר ההפרדה, ופועלים לדה-לגיטימציה של חיילי צה"ל", כלשונם.

הפגנת פעילי ימין בכיכר הבימה, אוגוסט 2011. דרור עינב
פעילי הימין ממשיכים לטעון שהמחאה נגועה באינטרסים זרים/דרור עינב

בינתיים, ההפגנות נגד יוקר המחייה נמשכות. כ-300 אמהות הפגינו סמוך לפרדס חנה כחלק מ"מחאת העגלות", ואחרים מחו בירושלים נגד מחירי המים, בהפגנה שבה השתתפו גם עובדים סוציאלים. חיזוק מפתיע למחאה הארצית מגיע מצד גימלאי ההסתדרות: מאות מהם צפוים להפגין מחר בבוקר מול קרית הממשלה בתל אביב, תחת הכותרת "מיליון קשישים דורשים צדק חברתי". המארגנים מבטיחים שידאגו להסעות גם עבור גימלאים שמצבם הבריאותי קשה, כדי שאלה יוכלו לזעוק את זעקתם. עמיקם שפירא, אחד המארגנים, אמר כי "לא רבים יודעים, אך משרד האוצר מתחנן להפחית את הפנסיה החל מינואר הקרוב. זה נשמע הזוי, אבל לא רק שלא מעלים את הקצבאות - אלא גם מורידים אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully