וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד ויקיפדיה ביקר במאהל רוטשילד: "זה מדהים"

מחאת ההמונים בישראל מושכת אליה תשומת לב רבה, בארץ ובעולם. מייסד ויקיפדיה הגיע אף הוא לביקור במאהל המחאה ברוטשילד והתפעל ממראה עיניו: "זו תקופה מדהימה לישראל, זה מדהים"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכה: יאיר דניאל)


ג'ימי ויילס, מייסד אתר ויקיפדיה, ביקר היום (ראשון) במאהל רוטשילד והביע התפעלות רבה מגודל המחאה ועוצמתה. לדבריו, "זה מאוד מעניין, זו תקופה מדהימה לישראל עם כל המחאה הזו, זה מדהים", והוסיף, "אני חושב שהמון אנשים ברחבי העולם צופים במה שמתרחש".

מייסד ויקיפדיה התייחס בדבריו גם למהפכות במזרח התיכון, שזכו לכינוי "האביב הערבי", וערך השוואה בין תגובת הממשלה הישראלית למחאה לעומת תגובת השליטים הערביים למחאות המתחוללות במדינתם. "אני חושב שזה קצת שונה כאן מ'האביב הערבי' כי לאנשים יש את הזכות לבוא ולהפגין כאן ואף אחד לא שולח טנקים, זה הדבר הנפלא בזה", אמר.

לבסוף, הביע ויילס הערכה לארגון ולמהירות בה התגלגלה המחאה החברתית לכדי מחאת המונים. לדבריו, "אני חושב שזה מאוד מעניין איך אנשים יכולים לתקשר, ולא נדרש כסף רב כדי לארגן משהו כל עוד אנשים חושבים שזה רעיון טוב לבוא ולהתלונן על משהו". מייסד ויקיפדיה הוסיף כי "האינטרנט הופך את זה אפשרי לאנשים להתכנס יחד בדרך חדשה בלי הרבה ארגון, כך שהדברים יכולים לקרות מהר בהרבה משיכלו לקרות בעבר".

עוד בנושא:
סיקור המחאה בעולם גובר: "היסטוריה בישראל"
מאות אלפים הפגינו: "עכשיו זו שעת הזעקה"
עימותים בין מפגינים לשוטרים בת"א, חמישה נעצרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully