וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיאוגרף מזהיר: "תיתכן רעידה גדולה מזו שהורגשה"

שירה גינוסר

7.8.2011 / 14:02

רעש האדמה שפקד היום את ישראל, שונה במהותו מפני שהוא הורגש ממערב ולא באזור השבר הסורי-אפריקאי. מומחה לרעידות אדמה: "זה באמת חריג ונקווה שלא מדובר ברעש מקדים לרעש חזק יותר"

רעידת האדמה בעוצמה 4.2 בסולם ריכטר שהורגשה בצהריים (ראשון) בכמה מוקדים בישראל, מהווה תמרור אזהרה לבאות, כך הבהיר ד"ר רון אבני, גיאוגרף ומומחה לרעידות אדמה באוניברסיטת בן גוריון. מוקד הרעש היה בלב ים כ-40 קילומטרים מערבית מבנימינה שמדרום לחיפה. לא דווח על נפגעים או על נזק. לדברי ד"ר אבני, הרעידה שאירעה היום שונה מרעידות אדמה קודמות שפקדו את האזור, בעיקר במיקומה הגיאוגרפי שכן מרכז הרעש הורגש ממערב לישראל ולא באזור השבר הסורי-אפריקאי.

הרגשתם את הרעידה? ספרו לנו בפייסבוק

ד"ר אבני מציין כי מדובר ברעידה החזקה ביותר שהורגשה באזור המערבי לישראל, מאז החל המכון הגיאופוסי את מדידותיו. לדבריו, "זה באמת מאוד חריג ונקווה שלא מדובר ב'פור-שוק' (רעש אדמה מקדים לרעש חזק יותר. ש.ג), אלא ב'אפטר-שוק'". אבני ממשיך ומסביר כי אחד הסממנים להתרחשות רעידת אדמה , אבל לא בהכרח, זה שישנו רצף של רעידות מקדימות לאירוע העיקרי, כלומר - לרעידת אדמה גדולה יותר. "זה לא חוק טבע וזה לא קורה בכל רעידה, אבל בהרבה רעידות אדמה יש גידול ברצף האירועים של רעידות קטנות ובינוניות לקראת רעידה גדולה", הסביר.

עם זאת, ד"ר אבי שפירא, יו"ר ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה במשרד ראש הממשלה מבהיר כי אכן מדובר באירוע "מסקרן", שכן רעידות אדמה באזור בהן הורגשה היום הרעידה, אינן שכיחות. "אנחנו מדי פעם ופעם רואים רעידות אדמה בים התיכון שמתרחשות אבל רעידות שהן מעל עוצמה של 3.5 קרוב לגבול המדינה הן די נדירות". ד"ר שפירא הוסיף כי "אני לא חושב שזה מעיד על משהו רציני, ואני לא חושב שיש מערכת שמתחילה לייצר רעידות אדמה והיא לא מעידה על משהו".

לגבי היערכות מדינת ישראל לרעידות אדמה, הדגיש ד"ר שפירא כי התסריט שרעידת אדמה תפקוד את מערבה של ישראל נלקח בחשבון. "בחישוב של תולדות הקרקע שנגרמות מרעידות אדמה, הבאנו בחשבון שגם במדף היבשת של ישראל יכולות להיווצר רעידות שעלול להתכונן אליהן - כבר 20 שנה זה נלקח בחשבון". עם זאת, "באופן פרטני", אמר ד"ר שפירא, "עדיין יש עוד הרבה מה ללמוד".

עוד בנושא:

רעידת אדמה בעוצמה 4.2 הורגשה בישראל
באפריל: רעש אדמה חלש הורגש באזור העמקים
בגין מרגיע: "מרבית הבתים יעמדו ברעידה חזקה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקד הרעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully