וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגין מרגיע: "מרבית הבתים יעמדו ברעידה חזקה"

בניגוד לדו"ח מבקר המדינה, סבור השר הממונה על ההיערכות לרעידות אדמה כי מרבית הבתים בארץ יעמדו ברעש ולא יקרסו. "הגיע הזמן שבעלי הבתים ייקחו אחריות אישית וידאגו לחיזוק"

בני בגין, השר הממונה להיערכות לרעידות אדמה וגיאולוג במקצועו, התייחס הבוקר (ראשון) לרעש האדמה שפקד בסוף השבוע את אזור כרתים ואשר הורגש בישראל. לדבריו, "שמענו דיווחים מכל רחבי הארץ על חפצים שונים שנפלו בתוך הבתים ואני אומר שהגיע הזמן שבעלי הבתים ייקחו אחריות אישית ויחזקו את המקומות שעליהם יושבים חפצים כבדים, על מנת שהחפצים לא ייפלו על ראשי הדיירים במקרה של רעידת משנה". בגין הוסיף כי "במקרה של רעידת אדמה בעוצמה חזקה בישראל, החלק הארי של הבתים יעמוד ברעידה ולא יתרסק, אבל באותם הבתים כן יורגשו רעידות המשנה".

ביום שישי הורגשה רעידת אדמה במספר מוקדים ברחבי הארץ, אך לא דווח על נפגעים או נזק. מהמשטרה נמסר כי על פי דיווחי האזרחים, הרעידה הורגשה במיוחד בין נהריה לצפת. הרעש אירע במרחק של כ-800 קילומטרים מחופי ישראל, שם הגיעה עוצמתו ל-6 בסולם ריכטר. מוקד רעידת האדמה היה כ-120 קילומטרים מול חופי העיר היוונית אירקליו שבאי כרתים, בעומק של 60 קילומטרים מתחת לפני הים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הרעידה לא הורגשה באתונה, אך הורגשה בקהיר. גם באירקליו לא דווח על נפגעים או נזק.

בניגוד לדברי בגין, מעלה דו"ח מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שפורסם בחודש שעבר תמונה שונה. בדו"ח הועלתה אפשרות כי אם תפקוד את ישראל רעידת אדמה בעוצמה של 7.5 בסולם ריכטר, המוקד הראשי שלה יהיה בצפון הארץ. על פי כמה הערכות, רעידת האדמה תגרום לנזקים קשים לנפש ולרכוש: כ-16 אלף הרוגים ו-6,000 פצועים קשה, עשרות אלפי פצועים קל ומאות אלפים יפונו מבתיהם. כ-100 אלף מבנים ינזקו, ועשרות אלפים יהרסו לגמרי.

עיקרו של הדו"ח עסק בתקציבים שלא הופנו לחיזוק המבנים. משרד הבינוי והשיכון לא הפנה תקציבים לנושא, נכתב בדו"ח, למרות שאזור הצפון הוא אחד ממוקדי הסיכון העיקריים לרעידות אדמה. מנתוני משרד השיכון עולה כי 2,110 דירות שנבנו בקריית שמונה, ו-2,420 בטבריה, צפת ובית שאן, לא יעמדו בפני רעידת אדמה. לחיזוק הדירות נדרש סכום של כשני מיליארד שקלים, אולם לא נמצא לכך תקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully