וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 4.2 הורגשה בישראל, אין נפגעים

שירה גינוסר וקובי דוד

7.8.2011 / 12:02

אזרחים רבים התקשרו בבהלה לתחנות משטרה בעקבות רעידת אדמה בעוצמה של 4.2 בסולם ריכטר, שפקדה את ישראל. במכון הגיאופיסי ציינו כי מוקד הרעש היה 40 קילומטרים מערבית מבנימינה

רעידת אדמה בעוצמה של 4.2 בסולם ריכטר, הורגשה הבוקר (ראשון) במספר מקומות ברחבי הארץ. אזרחים מבוהלים שחשו ברעידת האדמה התקשרו לתחנות משטרה, אולם לפי שעה לא נמסר על נפגעים או על נזק. במכון הגיאופיסי אישרו את הפרטים וציינו כי מוקד הרעש היה בלב ים, 40 קילומטרים מערבית מבנימינה. אל המכון הגיאופיסי הגיעו דיווחים בנוגע לרעידת האדמה מחיפה, עפולה, תל אביב, הרצליה וקיבוץ נתיב הל"ה.

הרגשתם את הרעידה? ספרו לנו בפייסבוק

עומר ויקסלבאום, תושב חיפה סיפר כי "הייתי בסלון, ראיתי טלוויזיה, האדמה פתאום התחילה לרעוד חזק אבל לא ייחסתי לזה חשיבות ולא חשבתי שזו באמת רעידת אדמה. הטלוויזיה זזה אבל חשבתי שדמיינתי את זה". ירון מהרצליה סיפר: "הכיסא התחיל להתנדנד מצד לצד ובמקביל, גם מסך המחשב החל לנוע לצדדים. אמנם הרעידה הייתה קלה, אבל היא הורגשה היטב".

תושב חיפה מאור לוי סיפר לוואלה! חדשות כי "ישבתי במשרד ופתאום הרגשתי איך הכיסא שלי מתנדנד, לא הבנתי מה קורה. האדמה רעדה לי מתחת לרגליים למספר שניות. פנינו למשטרה שהודיעה לנו שהייתה רעידת אדמה בעוצמה גבוה". תושבת הקריות שירי לוין הוסיפה. "ישבתי על הספה וצפיתי בטלוויזיה, כשלפתע ראיתי איך הטלוויזיה זזה מצד לצד. נורא נבהלתי ופחדתי לקום מהספה. מזל שהייתי בבית והרגשתי בטוחה, יש לי טראומה גדולה מרעידות אדמה".

ד"ר רון אבני, גיאוגרף ומרצה לרעידות אדמה באוניברסיטת בן גוריון, סיפר לוואלה! חדשות כי "רוב רעידות האדמה שפוקדות אותנו, המוקד שלהן הוא לאורך השבר הסורי אפריקאי - בקע הירדן ורעידות בים התיכון הן בכלל לא חריגות, אבל אם המוקד היה אכן 40 קילומטרים מערבה לבנימינה, כלומר באזור הרדוד של הים התיכון, זה כן חריג".

בחודש אפריל האחרון הורגשו ברחבי הארץ שני רעשי אדמה בעוצמה חלשה, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. במכון הסיסמולוגי הדגישו כי הרעשים שהורגשו אז ברחבי הארץ לא ניתנים למדידה. אחת הרעידות הקודמות הורגשה בעיקר באזור שבין נהריה לצפת.

עוד בנושא:

באפריל: רעש אדמה חלש הורגש באזור העמקים
בגין מרגיע: "מרבית הבתים יעמדו ברעידה חזקה"
"800 אלף דירות בארץ לא ערוכות לרעש אדמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully