וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ הבית הלבן: הורדת האשראי התבססה על טעות

לדברי ג'ין ספרלינג, טעות חישוב בהיקף של שני טריליון דולרים היא שהובילה את סוכנות S&P להוריד את דירוג האשראי האמריקאי. "נראה שקודם הסיקו מסקנות ואז התאימו הטיעונים"

היועץ הכלכלי של הבית הלבן, ג'ין ספרלינג, תקף הלילה (ראשון) את החלטת חברת S&P להוריד את דירוג האשראי של ארצות הברית, למרות שלדבריו ההחלטה התבססה על ניתוח תחזיות שגוי – טעות בהיקף 2 טריליון דולרים. "גודל הטעות, יחד עם האופן שבו סרבו לשנות את ההחלטה לאחר שהצבענו על הטעות, היה מדהים", אמר ספרלינג, "נראה שקודם הסיקו שם מסקנה – ואז שיבצו את הטיעונים כך שיתאימו למסקנה שהחליטו".

עוד בנושא משבר האשראי האמריקאי:
לראשונה בהיסטוריה: הורד דירוג האשראי של ארה"ב
שטייניץ: "הורדת האשראי של ארה"ב - נורת אזהרה"
פרשנות: הורדת דירוג האשראי עלולה לגרום להרס השווקים

דירוג האשראי של ארצות הברית הורד מדירוג AAA לדירוג AA+. בהודעת הסוכנות נאמר כי הורדה נוספת אפשרית בתוך כ-12 עד 18 חודשים. כעת נמוך דירוג האשראי של ארה"ב ממדינות כמו בריטניה, גרמניה, צרפת וקנדה. "הורדת הדירוג משקפת את דעתנו כי התוכנית הפיסקלית עליה הסכימו הקונגרס והממשל אינה מספיקה על מנת לייצב את יכולות החזרת החוב של הממשלה", נמסר מהסוכנות.

הסוכנות נימקה את הורדת דירוג האשראי האמריקאי בעובדה שארה"ב איננה עושה די לקצץ בגירעון התקציב העצום שלה. המחלוקת הפוליטית בארה"ב היתה בעצם הנימוק העיקרי להורדת הדירוג, שכן הגירעון של ארה"ב גדול כבר מזמן. S&P אומרת, בעצם, שאי יכולתה של ארה"ב לפתור את הבעיה התקציבית תימשך ותמיט אסון על יציבותה הפיננסית.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס להורדת דירוג האשראי ואמר כי "הקונגרס הגיע להסכמה שתאפשר לנו להתקדם בצמצום הגירעון התקציבי". לדבריו, "על שתי המפלגות, הרפובליקנית והדמוקרטית, לעבוד יחד על תכנית רחבה יותר כדי לסדר את הכלכלה של מדינתו. בטווח הארוך, הבריאות של הכלכלה שלנו תלויה בכך. בטווח הקצר, המשימה הדחופה שלנו צריכה להיות להצמיח את הכלכלה הזו ולייצר מקומות עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully