וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "הורדת האשראי של ארה"ב - נורת אזהרה"

כמו שרי אוצר אחרים, גם יובל שטייניץ הסביר כי למרות שבישראל התכוננו לתרחיש של הורדת דירוג האשראי האמריקאי, מדובר בתזכורת לכך ש"אנו מנווטים במים סוערים"

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס היום (שבת) להורדת דירוג האשראי של ארצות הברית ולהשפעת המהלך על ישראל. שטייניץ הסביר כי ממשלת ישראל התכוננה לתרחיש מסוג זה: "במשרד האוצר התקיימה בחודשים האחרונים סדרת התייעצויות בנוגע למשבר החובות בארצות הברית ובאירופה, ונלקח בחשבון גם תסריט הורדת דירוג האשראי של ארצות הברית". עוד אמר שטייניץ כי "למרות ביטחוננו המלא בעוצמתה הכלכלית של ארצות הברית ובהתאוששותה מהמשבר, הורדת הדירוג מהווה נורת אזהרה שמזכירה לכולנו כי אנחנו עדיין מנווטים את ספינת הכלכלה הישראלית במים סוערים."

סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה הלילה, לראשונה בהיסטוריה, את דירוג האשראי של ארצות הברית מדירוג AAA ("טריפל A") לדירוג AA+. בהודעת הסוכנות נאמר כי הורדה נוספת אפשרית בתוך כ-12 עד 18 חודשים. כעת נמוך דירוג האשראי של ארצות הברית ממדינות כמו בריטניה, גרמניה, צרפת וקנדה. "הורדת הדירוג משקפת את דעתנו כי התוכנית הפיסקלית עליה הסכימו הקונגרס והממשל אינה מספיקה על מנת לייצב את יכולות החזרת החוב של הממשלה", נמסר מהסוכנות.

מקור המכיר את פרטי הדו"ח שפרסמה הסוכנות, אמר כי ניתוחה של הסוכנות את מצבה של ארצות הברית, שהוביל להחלטה להוריד את דירוג האשראי שלה, פגום ביותר. "קיימים פגמים עמוקים ובסיסיים בניתוח של סוכנות S&P", אמר המקור. עם זאת, המקור סירב לפרט את הפגמים או את מידת חומרתם.

עוד על משבר החוב של ארצות הברית:
לראשונה בהיסטוריה: הורד דירוג האשראי של ארה"ב
פרשנות: הורדת הדירוג של ארה"ב עלולה להוביל להרס בשווקים
ארה"ב ניצלה מפשיטת רגל: "על העשירים לשלם יותר"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה חותם על הצעת החוק המבקשת להגדיל את תקרת החוב הלאומי של ארצות הברית. רויטרס
"המשימה הדחופה שלנו צריכה להיות להצמיח את הכלכלה". אובמה חותם על ההסכם להגדלת תקרת החוב של ארצות הברית/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס להורדת דירוג האשראי של מדינתו. בנאום הרדיו השבועי, אמר אובמה, שעודכן על ההורדה בדירוג שעות לפני התרחשותה, כי "הקונגרס הגיע להסכמה שתאפשר לנו להתקדם בצמצום הגירעון התקציבי". לדבריו, "על שתי המפלגות, הרפובליקנית והדמוקרטית, לעבוד יחד על תכנית רחבה יותר כדי לסדר את הכלכלה של מדינתו. בטווח הארוך, הבריאות של הכלכלה שלנו תלויה בכך. בטווח הקצר, המשימה הדחופה שלנו צריכה להיות להצמיח את הכלכלה הזו ולייצר מקומות עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully