וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפרלמנט בבריטניה: לשקול החזרת עונש המוות

הממשלה חנכה אתר בו יכול כל אזרח להגיש עצומה, וזו שתזכה ל-100,000 חתימות תידון בפרלמנט. אחת הבולטות קוראת להוציא להורג רוצחי ילדים ושוטרים. יו"ר הבית התחתון: "הקשיבו לציבור"

חברי הפרלמנט בבריטניה צריכים להיות קשובים לרצון הציבור, ולשקול בחיוב היענות לדרישתו להשיב על כנו את עונש המוות - כך קבע היום (חמישי) יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט, וחולל סערה ציבורית במדינה בה בוטל עונש המוות ב-1965, שנה אחרי ההוצאה האחרונה להורג. במאמר שפירסם בעיתון "דיילי מייל", טען סר ג'ורג' יאנג, איש מפלגת השלטון השמרנית, כי התעלמות מרצון הציבור "אינה משרתת את הדמוקרטיה".

יאנג פירסם את מאמרו לכבוד השקתה של יוזמה חדשה של הממשלה, שבמסגרתה מאפשר אתר האינטרנט שלה לכל אזרח להגיש עצומות. כל עצומה שתצבור 100,000 חתימות - תהפוך למועמדת לדיון בפרלמנט, לאחר שישוב מפגרת הקיץ שלו.

"בפעם האחרונה שנושא עונש המוות עלה לדיון בפרלמנט, בעת כינון 'צו זכויות האדם' ב-1997, הוא נדחה ברוב של 158 קולות", כתב יאנד. "אבל אם אנשים רבים מעוניינים שהפרלמנט יעשה דבר מה שהוא עצמו דוחה, על חברי הבית להסביר את החלטתם לציבור הבוחרים שלהם. אחרת, בשביל מה יש פרלמנט?".

לדברי יאנג, מאז השקתו של האתר החדש בשבוע שעבר, הוא הוצף במאות עצומות. אחת הבולטות ביות מבינן היא הצעה להחיל עונש מוות על רוצחי ילדים ועל רוצחיהם של שוטרים בתפקיד. כמה חברי פרלמנט כבר הביעו את תמיכתם בעצומה.

מנגנון העצומות החדש זכה כבר לביקורת מרובה מצד גורמים שונים, הטוענים כי הוא עלול להפוך לכלי בידי קבוצות לובי שונות לקדם את האינטרסים שלהן. אולם לדברי יאנג, הכלי הזה דווקא יסייע "להשיב את אמון הציבור בפרלמנט ואת מעורבותו בעשייה הפרלמנטרית", על רקע שערוריית החזרי ההוצאות מלפני שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully