וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס שוחרר מהכלא: "לא הכשלנו את עסקת שליט"

ניר יהב

4.8.2011 / 13:50

שב"ס משחרר היום מהכלא 200 אסירים פלסטינים, חלקם עקב חריגות בתקן הכליאה. בין המשוחררים: חסן יוסוף, שהשתתף לטענתו במו"מ לשחרור שליט ונחשב לאחד מבכירי הארגון

שירות בתי הסוהר משחרר היום (חמישי) 200 אסירים ביטחוניים פלסטינים, שסיימו לרצות את תקופת מאסרם, ובראשם גם את אחד מבכירי חמאס בגדה המערבית ואחד המייסדים של הארגון, השייח' חסן יוסוף. יוסוף, בן 56, תושב רמאללה וחבר הפרלמנט הפלסטיני החל משנת 2006, ריצה חמש שנים וחצי בכלא הישראלי. הוא שוחרר מכלא עופר.

חלק מהאסירים שוחררו עקב חריגות בתקן הכליאה של שירות בתי הסוהר. שר האסירים הפלסטיני עיסא קראקע אמר כי מבין 200 האסירים הפלסטינים ששוחררו היום גם כאלה שריצו תקופות מאסר ארוכות.

עם שחרורו שוחח יוסוף עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" והכחיש את הדיווחים לפיהם האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי סיכלו את העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בין ישראל לחמאס. "המשא ומתן בין האסירים לבין ישראל נמשך מזה מספר שנים אולם בחודש האחרון הוא הוקפא. אני אישית השתתפתי במשא ומתן לגיבוש עסקה. מי שסיכל את העסקה הוא נתניהו, וזאת לאחר שעשינו דרך ארוכה במגעים".

בראיון לביטאון חמאס 'א-ריסאלה' הוסיף יוסוף: "לאור הצעדים של ישראל נגד זכויותיהם של האסירים הפלסטינים, מצבם בכלא הישראלי קשה מאוד והוא רק הולך ומידרדר. הם מנסים לקבל חיזוקים מהעם הפלסטיני ולנצח את בתי הסוהר באמצעות כמה צעדים, ובראשם שביתות רעב ותפילות. בעיקר עכשיו, ברמדאן, המצב של חלק מהאסירים נהיה קשה יותר ויותר".

לפני מספר חודשים פורסם ספרו של מוסעב יוסוף, בנו של חסן יוסוף, המביא את סיפור חייו כסוכן הבכיר והאמין ביותר של השב"כ. במהלך עשר שנות פעילותו למען השב"כ, הצליח יוסוף לסייע בסיכול עשרות פיגועי התאבדות בישראל ובחשיפת חוליות מתאבדים.

מבין האסירים שישוחררו ישנם גם אסירים תושבי רצועת עזה, כגון ויסאם אבו מרסיב העצור משנת 2002, מחמוד שריף העצור משנת 94', עבד רבו אבו חודה העצור מזה עשר שנים ובילאל אבו דקה שסיים לרצות תשע שנות מאסר. אסירים אלו, בנוסף ליתר עשרות האסירים הפלסטינים הנוספים, סיימו למעשה את תקופת מאסרם לפני כחודש או חודשיים אלא שהשחרורים המנהליים הוקפאו בחודשיים האחרונים ורק כעת ההקפאה הסתיימה ולפיכך הם משתחררים באותו יום.

בנוסף אל האסירים הללו צפויים גם להשתחרר אסירים נוספים מהגדה המערבית, כגון באסם ג'עברי, תושב חברון שריצה 14 שנות מאסר. משרד האסירים הבהיר עוד כי כל האסירים לא משתחררים במסגרת עסקה כלשהי או כמחווה לרגל חודש הרדמאן אלא משום שסיימו את תקופת המאסר שלהם בכלא.

עוד באותו נושא:

יו?סף המספר: "בן החמאס" של מסעב חסן יוסף
למרות הצהרות נתניהו: תנאי אסירי חמאס לא השתנו
חמאס נגד הרעת תנאי האסירים: "הפרת החוק הבינ"ל"
"נתניהו פתח במלחמה נגד האסירים הפלסטינים"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully