וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו פתח במלחמה נגד האסירים הפלסטינים"

ניר יהב, רמאללה

4.7.2011 / 17:30

שר האסירים הפלסטיני עיסא קראקע טען בראיון לוואלה! חדשות כי התקשורת בישראל יוצרת מצג שווא של תנאים משופרים שמקבלים האסירים, וכי ראש הממשלה איננו מעוניין להשיב את גלעד שליט

"ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח במלחמה נגד האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי" – כך אמר היום (שני) שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע. בראיון לוואלה! חדשות אמר קראקע כי דבריו של נתניהו לפיהם יורה להחמיר את תנאי האסירים בכלא "יובילו לפיצוץ ולמרד כולל בבתי הכלא". הוא תקף קשות את התקשורת הישראלית שמציגה, לטענתו, תמונה מעוותת של מצב האסירים בכלא וקרא לה לחשוף את האמת סביב "מצבם הקשה" של האסירים.

"התקשורת בישראל לא מדברת על כך שישראל מכניסה אסירים פלסטינים לבידוד, על כך שהיא עוצרת קטינים, על כך שהיא מונעת ממשפחות רבות לבקר את בניהם בכלא במשך שנים ארוכות ועל כך שהיא מדכאת אסירים ואף מכה אותם", אמר קראקע, שהביע שאט נפש מדברי אישים בישראל שקראו להוציא להורג אסירים פלסטינים וכינו אותם 'כלבים'. "למה התקשורת בישראל הציגה תמונה של אסירים שחוגגים ואוכלים ארוחות שחיתות במקום להגיד את האמת שהם קנו את האוכל בקנטינה מכספם הפרטי ואיחדו את כל הצלחות לצלחת אחת?".

עוד באותו נושא:
נעם שליט: "הדמיון בין גלעד לרון ארד - מצמרר"
נעם שליט: אם נתניהו מפחד משחרור אסירים - שיתפטר
נתניהו: "חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי תיפסק"

"יש סכנה לחיי האסירים בעקבות דברי נתניהו"

קראקע תקף במילים חריפות גם את נתניהו וקבע כי הוא משקר בתיאורו את מצב האסירים בכלא. "נתניהו לא ממלא אחר החוק הבינלאומי: מעצר קטינים מנוגד לחוק הבינלאומי, עינוי עצירים באמתלה של מאבק בטרור מנוגד לחוק, מניעת לימודים מאסירים מנוגדת לחוק, מניעת ביקורי משפחות אף היא מנוגדת לחוק. יש סכנה לחיי האסירים בעקבות דברי נתניהו".

בהתייחסו למשא ומתן לגיבוש עסקת שליט אמר קראקע: "נתניהו נכשל בגיבוש עסקה. הוא לא רוצה לשחרר את שליט. ישראל נכנסה למלחמה בעזה כדי לשחרר את שליט ונכשלה במשימתה. הפעלת לחץ על אסירים היא לא הדרך לשחרר את שליט, רק דיאלוג יביא לשחרורו. 90% מהעסקה כבר הושג אבל נתניהו סירב למה שהסכים לו אולמרט. נפגשתי עם משפחת שליט ואמרתי להם שאני מקווה שגלעד ישוחרר".

"אם ישראל תרע תנאי האסירים - הכל יתמוטט"

יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני קדורה פארס, שנכח בראיון, אמר לוואלה! חדשות כי גם לשליט מגיע לקבל ביקורים מבני משפחתו וגם לו מגיעות זכויות כשבוי, והוסיף כי הוא אף זוכה ליחס טוב בשבי חמאס: "אדם הוא אדם. כל מה שמגיע לאסירים הפלסטינים, מגיע גם לשליט. אך חמאס הוא ארגון וישראל היא מדינה המחויבת להסכמים בינלאומיים. אחרי שהוא ישתחרר, תשאלו אותו איך התנהגו אליו, תשאלו אם היכו אותו, אם התעללו בו. אחרי שישתחרר תשאלו את נתניהו למה שליט ישב בכלא כל כך הרבה זמן יקר".

לדברי השר קראקע, בניגוד להפחדות של ישראל, ההיסטוריה מוכיחה כי רוב מוחץ מהאסירים שמשתחררים מהכלא הישראלי "תומכים בתהליך השלום ומשתלבים במנגנוני הביטחון הפלסטינים". פארס חיזק את הדברים באמרו כי "מי שמנהל את תהליך השלום הם אסירים לשעבר, כמו ג'יבריל רג'וב, סופיאן אבו זאידה, אשרף עג'רמי ומאג'ד פרג'. אם ישראל תרע את תנאי האסירים, הם יאבדו סבלנות, ימשיכו בשביתת הרעב ומה שנשאר מתהליך השלום יקרוס. הרחובות יגעשו והכל יתמוטט".

"ממשלת נתניהו רוצה עימות אלים עקוב מדם כי זה יאפשר לה להשלים את המשך הבנייה בהתנחלויות בשטח ולמצוא תירוץ למה לא מדברים עם הפלסטינים", הוסיף פארס. "אין שום הבדל בין הרב דב ליאור לבין אלה שמסיתים נגד האסירים. אחד עושה את זה בצורה נוקשה והשני בצורה דיפלומטית".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully