וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הצהרות נתניהו: תנאי אסירי חמאס לא השתנו

פנחס וולף

20.7.2011 / 14:16

כמעט חודש אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על החמרה בתנאי כליאתם של אסירי חמאס, מתברר כי בפועל כמעט לא ננקטו אמצעים: "רק בישראל מחבלים זוכים לפריבילגיה"

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו עמד בהצהרותיו לפיהן יבוצעו צעדים נגד אסירי חמאס? מתברר כי עד כה הצעד היחיד שננקט הוא מניעת הרשמתם של האסירים ללימודים אקדמיים. שירות בתי הסוהר מסר פרטים אלה בדיון שנערך הבוקר (רביעי) בוועדת הפנים של הכנסת, שבאופן חריג נסגר לתקשורת.

בדיון, שנערך ביוזמת חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד), מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) וציפי חוטובלי (ליכוד), אמרו נציגי השב"ס, כי צעדים נוספים נמצאים בבחינה עכשיו, וכי רק בעוד שבועיים-שלושה יוחלט באילו צעדים נוספים ינקטו נגד אסירי חמאס. בין היתר התברר בדיון כי האסירים עדיין זוכים לביקורי משפחות, לרכוש מוצרים בקנטינה, לקבל עיתונים יומיים, לצפות בערוצי כבלים בטלוויזיה, וגם מתאפשר לחבריהם להפקיד עבורם כסף בקנטינה. הצעד היחיד עליו ישראל מחויבת על פי אמנת ז'נבה הוא לאפשר ביקורים של הצלב האדום אצל האסירים.

עוד בנושא אסירי חמאס:
חמאס נגד הרעת תנאי האסירים: "הפרת החוק הבינ"ל"
נתניהו: "חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי תיפסק"
תושבי רמאללה: "לנו אלפי אסירים, לכם רק שליט"

"זו קטסטרופה"

עוד מסתבר כי גם הלימודים האקדמיים לא הופסקו כליל. שב"ס מאפשר לאסירים שנותרה להם בחינה אחת – לגשת אליה. בשב"ס הסבירו לחברי הכנסת כי הם מתקשים להפסיק את שידורי הטלוויזיה לאסירי חמאס משום שלדבריהם צריך להעסיק את האסירים.

יוזמי הדיון זעמו על הנתונים. "זו קטסטרופה", אמרה ח"כ חוטובלי. "בולמים חקיקה של הכנסת בנימוק שהממשלה עושה. פניתי השבוע לראש הממשלה ואמרתי לו שהמציאות לא הגיונית. אם זה המצב לא יהיה מנוס מלהעביר את החקיקה של הכנסת". לדברי בן ארי, "ראש הממשלה והשר אהרונוביץ' חזקים בדיבורים, אך בפועל ממשיכים את חגיגת אסירי חמאס. רק בישראל מחבלים, בהם רוצחי נשים וילדים, זוכים לפריבילגיה".

ואילו אלקין אמר כי, "לא ייתכן שמדיניות שנקבעה על ידי ראש הממשלה לא תיושם בשב"ס. אני מצפה מהם להחליט בקרוב על שורה של צעדים שתחמיר את תנאי החזקת האסירים הביטחוניים ותפסיק את הקייטנה שלהם אחת ולתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully