וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין הפגינו ברוטשילד: "לא לאנרכיה"

3.8.2011 / 19:15

נושאים דגלי ישראל, מאות פעילי "אם תרצו" ובני עקיבא באו למאהל בתל אביב ומחו נגד "צביונה השמאלני", לכאורה, של המחאה. הצעדה עוברת בשקט יחסי, פרט לכמה קריאות-נגד: "פשיסטים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: אמיר קוטיגרו)

מאות פעילי ימין הפגינו הערב (רביעי) במאהלי המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב. הם הניפו דגלי ישראל, וקראו: "תל אביב - ליהודים". ההפגנה התכנסה במחאה על "צביונו השמאלני", לכאורה, של המאבק נגד יוקר הדיור, ובהמשך לביקורו אמש במאהל של יו"ר מועצת יש"ע, נפתלי בנט. משתתפים בה פעילים מתנועות הימין "ישראל שלי" ו-"אם תרצו" וחברי תנועת הנוער בני עקיבא. אלה הביעו קריאות תמיכה בחוק הווד"לים שאושר היום בכנסת, כהתרסה כלפי יושבי המאהל, שהתנגדו אליו נחרצות וקראו לביטולו.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
נתניהו: ”גל פופוליסטי סוחף את המדינה”
הפסיכולוגים מפגינים: ”דיכאון מהמדינה”
מחאה בכל הארץ נגד אישור חוק הווד”לים
העולים מחבר המדינות מצטרפים למחאה

הפגנת פעילי ימין בכיכר הבימה, אוגוסט 2011. דרור עינב
זולת כמה קריאות "פשיסטים", אנשי הימין התקבלו ברוח טובה בשד' רוטשילד עד כה/דרור עינב

פעילי הימין, שחלקם טוענים כי "מחאת האוהלים" לא נועדה אלא להפיל את הממשלה, קראו: "לא לאנרכיה, כן לתיקון". הם טענו כי אמנם יש לפתור את המצוקות השונות בחברה הישראלית, אך לא במחיר הפלת הממשלה. כמו כן, הם צעקו: "אין ימין, אין שמאל - העם רוצה דירות בזול" ו-"עם ישראל חי". בתגובה, חלק מיושבי המאהל צעקו לעברם "פשיסטים", אולם השקט נשמר באופן יחסי. רוב יושבי האוהלים קראו לאחדות בין תנועות השמאל והימין, ללא גילויי אלימות.

יצוין כי חלק ממשתתפי "צעדת הדגלים" של הימין התבטאו במתינות יחסית כלפי יושבי האוהלים. ברוך וידר, תושב שוהם בן 53 הצועד בהפגנה, אמר: "באתי להפריך את הטענה שהמשלה היא זו שצריכה להתחלף. צריך להתעסק במהותו של עניין - ולהחליף את מדיניותה בלבד. אנחנו בעד אהבת ישראל". אופיר זקס, בן 22 מפתח תקווה, פעיל בגרעין נחשון של בני עקיבא, אמר: "המחאה היא של כל העם". לדבריו, "באנו לכאן כדי להתעלות מעל הסקטוריאליות, ולהגיד שכולנו עם אחד, מדינה אחת וכולם רוצים צדק חברתי".

הפגנת פעילי ימין בכיכר הבימה, אוגוסט 2011. דרור עינב, דרור עינב
פעילי הימין בכיכר הבימה/דרור עינב, דרור עינב

בתוך כך, מאות עולים ממדינות חבר העמים הפגינו בגן הוורדים מול משכן הכנסת בירושלים. את ההפגנה אירגנה קואליציה של ארגוני עולים ותיקים וחדשים דוברי רוסית, בהם גם פעילי "ישראל ביתנו". לדברי אחת המארגנות, רינה שפירא, העולים מאסו בהתנהגות חברי הכנסת המייצגים אותם: "מדובר בציבור שבדרך כלל איננו מוחה. חברי כנסת מכל הסיעות, כולל מ'ישראל ביתנו', לא מרגישים את המצוקה שלנו. על כן אנחנו יוצאים בקריאה כללית למימוש זכויות לדיור בר השגה".

בישיבת הנהגת נציגי המאהלים ונציגי הסטודנטים והארגונים חברתיים שנערכה היום, סוכמו העקרונות להרכבת מסמך "תיאור דרישות המאבק לשינוי השיטה הכלכלית בישראל". בישיבה הוחלט על הקמת צוות שינסח את הסכמה הכללית למסמך עמדה מגובש ומדויק עד יום שישי. כמו כן, מארגני המחאה מתכננים לקיים הפגנות ענק נוספות במוצאי השבת הקרובה, כפי שהיה בשבועיים האחרונים.

מוקדם יותר אושר בכנסת חוק ועדות הדיור הלאומיות, המבקש לקצר את תהליך הכשרת הקרקעות לבנייה. החוק מבקש "לשחרר" מיזמי בנייה מעוכבים, ובכך להגדיל את היצע הדירות כאשר לפי התוכנית, 200 אלף יחידות דיור יזורזו וישווקו באופן מואץ. ארגוני המחאה זעמו על אישורו של החוק בכנסת, למרות התנגדותם להעלאתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully