וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על המחאה: "גל פופוליסטי סוחף את המדינה"

פנחס וולף

3.8.2011 / 16:02

שעות לאחר אישור חוק הווד"לים, הזהיר ראש הממשלה כי מענה לכל דרישות המפגינים עלול להביא לעצירת הצמיחה וש"אבוי לנו אם נגדע את הכלכלה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (רביעי) בדיון 40 חתימות בכנסת למחאת האוהלים המתפשטת בישראל אותה כינה "גל פופוליסטי שסוחף את המדינה". לדברי נתניהו, מתן מענה לכל דרישות המפגינים עלול להביא לעצירת הצמיחה הכלכלית, "אבוי לנו אם נגדע את הכלכלה", אמר, והוסיף כי "במקרה כזה נהיה במצוקה גדולה".

ראש הממשלה התייחס לדרישות המפגינים ולמצבה של ישראל על דרך המשל: "העץ מניב פירות, אפשר לקטוף ולקטוף. אחרי זמן, סיימת לקטוף ולא השקית ולא גזמת את הענפים, העץ קמל ובסוף לא יהיו עוד פירות. האפשרות הגרועה יותר היא לא רק שאתה לא משקה את העץ אלא שאתה כורת את העץ. אם אתה כורת את העץ אתה מגיע למפולת מידית. יש אמירה רצינית ביחס למצוקות שהן אמיתיות, אבל הרבה פחות רצינית לגבי פתרונות. אני חושב שהפתרונות חייבים להינתן תוך כדי שמירה על העץ, שהוא הכלכלה החופשית והדינמית שלנו, ותוך כדי מתן פתרונות לבעיות חברתיות".

ראש הממשלה תיאר בפני חברי הכנסת את פעולות ממשלתו בתחום הכלכלי: שבירת הקרטלים והמונופלים, שינוי התמהיל במסים הישירים והעקיפים ותחום הדיור. "אני שמח שפתחנו את הפלומבה של מינהל מקרקעי ישראל שזה 'ברז' בשיווק דיור והיום פתחנו את הפלומבה השנייה בווד"לים". לדברי נתניהו, הממשלה בראשותו דואגת לפתרון מצוקת הדיור שהיא לדבריו "מצוקה אמיתית", אולם הוא הוסיף כי "הפתרונות צריכים להיות רציניים".

עוד על מחאת הדיור:
חוק הווד"לים אושר בכנסת: 57 תמכו, 45 התנגדו
המאבק נגד חוק הווד"לים: הכנסת נחסמה בשקי חול
לשכת נתניהו: המוחים יצטרכו לסגת מחלק מהדרישות
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"

פעילי מחאת הדיור חוסמים את הכנסת לקראת ההצבעה על חוק הוד"לים בכנסת, יולי 2011. עומר מירון
מפגינים בכנסת לפני ההצבעה על חוק הווד"לים/עומר מירון

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני השיבה לראש הממשלה ואמר כי "אתם מנסים ללעוג לגל המחאה ולמפגינים, מנסים לגמד את עוצמת הכאב של הציבור. הם פופוליסטים? אתה פופוליסט! התוצאה של הצבעת אי האמון השבוע הייתה 150 אלף נגד הממשלה, 65 בעד. נכון, זו לא הייתה התוצאה על לוח התוצאות האלקטרוני במליאה, תמיד לוקח זמן עד שהקולות במחוץ מתורגמים ללוח ההצבעה, אבל זה רק עניין של זמן. ההכרעה המוסרית כבר נפלה – ממשלה שהעם נגדה איננה ממשלה לגיטימית. ממשלת נתניהו נפחה את נשימתה, גם אם תעודת הפטירה טרם נרשמה סופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully