וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק נגד חוק הווד"לים: הכנסת נחסמה בשקי חול

פעילי המחאה ממשיכים בניסיונות לעצור את החוק על ועדות הדיור הלאומיות, שצפוי לקבל היום את אישור הכנסת. המפגינים ניסו למנוע מחברי הכנסת להיכנס למשכן וארבעה עוכבו לחקירה

גדעון צנטנר

עשרות סטודנטים ופעילי מחאת הדיור, חסמו הבוקר (רביעי) את כביש הגישה לכנסת עם שקי חול ומחסומי עץ. החסימה בוצעה כניסיון למנוע מחברי הכנסת להשתתף בהצבעה על חוק הווד"לים, שיובא היום להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. הפעילים צעקו "הווד"ל לא יעבור" והניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "חבר כנסת יקר, הסתכל לי בעיניים ותגיד לי שאתה עומד למכור את המדינה היום". במהלך ההפגנה עוכבו לחקירה ארבעה מפגינים.

מחאת הדיור נמשכת - הכותרות האחרונות:

חוק הווד"לים: כל מה שרציתם לדעת והתביישתם לשאול
לשכת נתניהו: המוחים יצטרכו לסגת מחלק מהדרישות
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"

פעילי מחאת הדיור חוסמים את הכנסת לקראת ההצבעה על חוק הוד"לים בכנסת, יולי 2011. עומר מירון
ניסיון כמעט אחרון למנוע את אישור חוק הווד"לים. ההפגנה מול משכן הכנסת, הבוקר/עומר מירון

בהמשך היום יתכנסו שוב יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי ונציגי המאבק הנוספים במטרה לגבש קונצנזוס רחב יותר סביב מסמך "שמונת הסעיפים" שמכיל את דרישות המוחים מהממשלה. כמו כן, בשעה 12:00 יגיעו ראשי רשוית מהנגב והגליל למאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב ויפנו בקריאה לממשלה לשנות את מפת ההתיישבות של ישראל ולפעול על מנת ליישב את אזורי הנגב והגליל.

יו"ר המועצות האזוריות וראש מועצת רמת נגב, שמוליק ריפמן אמר כי "מצוקת הדיור במדינה פותחת הזדמנות היסטורית לפתח את אזורי הנגב והגליל. אזורים אלה מאפשרים לבנות חברה צודקת, המבוססת על סולידריות וערבות הדדית". למאהל המחאה בתל אביב יגיעו גם ראש עיריית דימונה מאיר כהן, ראש עיריית ערד טלי פלוסקוב, סגן ראש עיריית קריית שמונה עמרם שחר, ראש מועצת גליל תחתון מוטי לוטן וראש מועצת עמק המעיינות יורם קרין.

אמש הצטרפו למאהל המחאה בשדרות רושטילד בתל אביב עשרות מתמחים בפסיכולוגיה במחאה על תנאי העסקתם. המפגינים הניפו שלטים "דיכאון מהמדינה?", "פסיכולוגיה בגרוש", ו"תשע שנות לימוד פסיכולוגיה ו-2,000 שקל בתלוש".

ש', מתמחה בפסיכולוגיה, בן 33, המועסק בבית חולים במרכז הארץ, מרוויח 2,500 שקל לחודש אחרי חמש שנות לימוד אקדמיות. לטענתו, מדובר בשכר גבוה, בהשוואה לשאר המתמחים. "המתמחים בישראל חייבים להיות מועסקים במשרה מלאה כדי להשקיע את זמנם בלימוד המקצוע ולא בלנסות ולגמור את החודש באמצעות עבודות מזדמנות. המתמחים בפסיכולוגיה בישראל נאבקים על כמות מלגות שאינה הולמת את כמות המתמחים. ישנו חוסר גדול תקנים למתמחים במקומות השונים".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully