וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סיבה למחות בשדרות: סטודנטים פונו מדירותיהם

רמי שני

2.8.2011 / 20:13

בעוד מחאת האוהלים הולכת ומתפשטת, לעשרות סטודנטים משדרות נודע כי עליהם לפנות את דירותיהם במרכז "פרץ סנטר" כי הן מיועדות לנזקקים. "כולם חוששים שלא יהיה להם איפה לגור"

בעיצומה של מחאת האוהלים, גילו היום (שלישי) עשרות סטודנטים המתגוררים בשדרות כי יהיה עליהם לפנות את הדירות בהן הם מתגוררים בתוך זמן קצר, זאת לאור שינוי ייעודן של הדירות. מדובר בדירות הממוקמות במתחם "פרץ סנטר" שבנתה לפני כשבע שנים חברת "פרץ בוני הנגב", בו מתגוררים כמה עשרות סטודנטים בדירות שיועדו במקור לאוכלוסייה נזקקת.

עם בניית הדירות הן יועדו עבור עולים חדשים, ותחתן נבנה מרכז מסחרי. משרד הקליטה לקח חלק במימון הבניה, אולם במהלך השנים סירבו העולים להתגורר בהן מפאת גודלן. לעומתם, שמחו הסטודנטים ממכללת ספיר על האפשרות להתגורר בדירות, אלא שעכשיו הם צריכים לפנות אותן מבלי שהוצעה להם חלופה הולמת.

סטודנטית המתגוררת בדירה במרכז סיפרה כי "האחראית על הדיור מטעם חברת הבניה הגיעה לכאן היום בבוקר והודיעה לי שאם טרם חתמתי על חוזה השכירות אצטרך לפנות את הדירה שלי", והוסיפה כי ניסתה במהלך החודשים האחרונים להסדיר את החוזה, אך הנהלת הבית דחתה אותה כל פעם בתירוצים שונים.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
איחוד במחאה: יוקם פורום משותף ל-40 מאהלים
השר אהרונוביץ': "מחאת האוהלים מוצדקת, עלינו לסייע"
ארגוני ימין יערכו צעדת דגלים ליד המאהל בתל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה לסטודנטים המתגוררים במתחם "פרץ סנטר" בשדרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטודנט נוסף המתגורר במתחם סיפר כי חתם כבר על חוזה לגור בדירה, אבל טרם שילם את שכר הדירה, משום שהנהלת הבניין דחתה את מועד התשלום בכל פעם. הסטודנט אמר כי אינו יודע אם ישאר שם או שיצרך לפנות את הדירה, והביע תסכולו הרב מהמצב שנוצר: "הבאתי ריהוט והתקנתי מזגן ואני ממש לא יודע לאן אלך אם אצטרך לעזוב".

סטודנטים נוספים סיפרו כי נמסר להם בפתאומיות שקיימות בעיות עם החוזים ועם הצ'קים שהעבירו לתשלום שכר הדירה. הסטודנטים אף ציינו כי שכר הדירה שנדרשו לשלם הרבה יותר גבוה מהסכומים אותם הם רגילים לשלם עבור הדירות באזור. לדבריהם, הסטודנטים חוששים שייאלצו לעבור ולא יהיה להם איפה לגור. "לאן נלך עכשיו, לאוהלים?" תהו הסטודנטים.

האחראי על הנכסים בחברת "פרץ בוני הנגב", מאיר עמר, מסר בתגובה כי "הם מחויבים לתנאים שהעמיד להם משרד הקליטה, ובשל הצורך להעביר את הדירות לאוכלוסייה נזקקת, הם צריכים לפנות חלק מהדירות". לדבריו, "יש עכשיו מבצע לסיוע לקשישים במגורים, חלק מהדירות האלה מיועדות עבורם". עמר הסביר כי "יהיה צורך לפנות חלק מהסטודנטים המתגוררים שם, אולם לא נפנה את כולם ונשתדל לעשות את הכל כדי שלכולם יהיו פתרונות".

אלעד סון, דובר משרד הקליטה, מסר בתגובה כי הסטודנטים עודכנו מראש כי יהיה עליהם לעזוב את הדירות. "מדובר במרכז קליטה ודיור ציבורי לעולים. הדירות לא מיועדות לסטודנטים", אמר. לדבריו, "לא היה איכלוס אז הדירות נמסרו לסטודנטים. לפני מספר חודשים יצאנו במבצע איכלוס ועכשיו אנחנו צריכים להכניס לשם את אלו שהבניין מיועד להם".

הסטודנטים אמרו בתגובה כי הם דוחים את דבריו של סון, וטענו כי איש לא הודיע להם שיהיה עליהם לעזוב את הדירות. "יש כאן עוד כמה גורמים שמשתמשים בדירות בבניין. למה אותם לא מפנים?" אמרו בכעס. בנוסף לכך, הציגו הסטודנטים הודעות שנשלחו אליהם לפני מספר חודשים, לפיהן הם נדרשים לחדש את החוזים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully