וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המחאה והסטודנטים מתכנסים לגיבוש מסמך דרישות

בניגוד לפרסומים לפיהם המפגינים כבר גיבשו מסמך דרישות, אמרו ראשי המחאה לוואלה! חדשות כי מסמך כזה עוד לא קיים. המפגינים נפגשים כעת עם הסטודנטים באוניברסיטת ת"א, לגיבוש המסמך

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)


עשרות צעירים - ראשי מאהל המחאה בתל אביב ונציגי הסטודנטים מתכנסים בשעה זו (שלישי) באוניברסיטת תל אביב, על מנת לנסות לגבש מסמך בו יאגדו את עקרונות מאבקם ואת דרישותיהם מהממשלה. הפגישה סגורה לתקשורת וצפויות להתקבל בה החלטות הנוגעות להמשך ניהול המחאה. בפגישה משתתפים נציגים מכ-40 מאהלים ברחבי הארץ וכן נציגים מהתאחדות הסטודנטים הארצית.
בערב, יציגו ראשי המחאה את המסמך ליו"ר ההסתדרות עופר עיני וידונו בו עימו.

במהלך הפגישה צפויים המשתתפים לבחור נציג לכל מאהל, שייצג את אנשי המחאה בפורום משותף. בנוסף צפויים המשתתפים לגבש מסמך הבנות לקראת המשך המחאה, עליו יתבססו. על פי גורמים הלוקחים חלק בישיבה, היא צפויה לארוך עוד שעות ארוכות. " האנשים פה מוציאים קיטור", אמרו.

אחד ממובילי המחאה בתל אביב, יגאל רמב"ם, אמר לוואלה! חדשות לפני הפגישה, כי "אנחנו הולכים לגבש קו אחיד ולשמוע את התחושות והרצונות של כל נציגי המאהלים כי רוטשילד הוא לא המאהל היחיד בארץ, למרות שהוא הגדול מכולם. להערכתי, הם ישאלו שאלות קשות לגבי ההתנהלות שלנו וזה בסדר גמור. נגבש קו אחיד, בין אם זה להמשך המשא ומתן מול הממשלה, ובין אם זה להמשך ההתנהלות שלנו מבחינה ציבורית. אנחנו מקיימים את הפגישה הזו כדי שכולם ירגישו שותפים וכדי להביע תמיכה אחד בשני".


המחאה בעיצומה - הכותרות האחרונות:
הנשיא פרס לראשי המחאה: "כבשתם את לב העם"
השר ארדן: "לא מחפשים סדקים במחאה, נבצע שינויים"
הצוות המיוחד לטיפול במחאה: שטייניץ, סער וארדן
נתניהו הורה על פתיחה בהידברות עם ראשי מחאת הדיור
מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה

עצרת מחאת הדיור בתל אביב רחבת המוזיאון, יולי 2011. נמרוד סונדרס
מגבשים דרישות. מפגינים בתל אביב, השבוע/נמרוד סונדרס

כמו כן, לוואלה! חדשות נודע כי במהלך הפגישה הוטחו האשמות קשות במובילי המחאה מהמאהל ברוטשילד שתפסו, לטענת המבקרים, את ההובלה מבלי להתייעץ עם יתר נציגי המאהלים בארץ על הדרך בה יש לנקוט. "עלה להם השתן לראש", אמר אחד ממשתתפי הפגישה. "זה נהיה פוליטי", אמר נציג המאהל בראשון לציון, דניאל ונה. "המטרה היא לא להפיל את הממשלה, אלא לשנות. החבר'ה במאהל ברוטשילד אמנם התחילו את המחאה, אבל הם חושבים שזה הוליווד. הם התאהבו במצלמות. הם בסך הכל ילדים בני 25 מי קבע שהם מייצגים את העם? אין להם שום ניסיון אז מה אם הם למדו כלכלה באוניברסיטה?".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ביטול מדורג של מיסים עקיפים

ראשי המאהל הכחישו הבוקר כי מסמך, המאגד את רשימת הדרישות של תנועת המחאה, כבר קיים. עיתון "הארץ" פרסם הבוקר טיוטת מסמך, בו מופיעות דרישות עקרוניות לשינוי מדיניות הממשלה ובהן: ביטול חוק הווד"לים וחידוש מאגר הדיור הציבורי, הטלת פיקוח על שכר הדירה, יצירת דיור בר השגה, קבלת הדרישות של הרופאים השובתים, קביעת תקני שוטרים, כבאים, עובדים סוציאליים ומורים לפי תקני ה-OECD, החלת חוק חינוך חינם מגיל שלושה חודשים, הקטנת מספר התלמידים בכיתה, העלאת שכר המינימום והצמדתו ל-50% מהשכר הממוצע במשק.

כמו כן מוזכר ביטול מדורג של חלק מהמסים העקיפים, ביטול הרפורמה במס הכנסה וקביעת מדרגות המס ברמות שעליהן המליצה ועדת רבינוביץ', החלת מס הכנסה על כלל ההכנסה, השקעת עודפי הגבייה ממסים ישירות באזרחים, הפסקת תהליכי ההפרטה והקמת ועדות לבחינה מחדש של הפרטת מקרקעי ישראל, הרכבת, תע"ש והגנים הלאומיים.

ממאהל המחאה ברוטשילד נמסר לוואלה! חדשות, כי טרם גובש מסמך מוסכם על ידי כלל חברי הגרעין ועל ידי קבוצות המפגינים האחרות ברחבי הארץ. חברי הגרעין טוענים כי מסמכי הסיכומים שהוצגו הבוקר בעיתון "הארץ" "דמיוני לחלוטין", ומייצג רק את שאיפותיהם של ארגוני המשנה ששותפים למחאה.

מהתאחדות הסטודנטים הארצית נמסר בתגובה: "כרגע מתרוצצים עשרות מסמכים וניירות עמדה. אין נייר מכונן ומאוגד של כולם. מקווים שהיום יהיה אחד כזה. בתוך כך, נערכות פגישות של אנשי המאהל, שלנו ושל ארגונים נוספים. מידע אמין יהיה רק יותר מאוחר".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, אמר אמש לוואלה! חדשות, כי "טרם גובש מסמך המייצג את עמדות כלל השותפים למחאה. פגישה ראשונה למטרת גיבושו של מסמך שכזה תתקיים בשעה 12:00 באוניברסיטת תל אביב בנוכחות סטודנטים וראשי המחאה ממגוון המאבקים. בשעה 20:00 יגיעו נציגי הסטודנטים והארגונים ללשכתו של עופר עיני בתל אביב וידונו בעיקרי המסמך".

טל אנגלר, מראשי המחאה בירושלים, טען כי "המסמך שהוצג ב'הארץ' אינו מייצג את עמדות גרעיני הסטודנטים השונים ובוודאי לא את מאהל המחאה בירושלים".


לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully