וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בטקס 70 שנה לפלמ"ח: "הדור האמיץ בהיסטוריה"

באירוע שצוין בהיכל התרבות בתל אביב אמר הנשיא כי "אלה היו מיטב בנותינו ובנינו. דור של אחוות לוחמים וטוהר הנשק". הרמטכ"ל גנץ: "תודה על אותה שלהבת נצחית שהותרתם לנו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

בהיכל התרבות בתל אביב נערך אמש (שני) אירוע לציון 70 שנה לפלמ"ח, בהשתתפות נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, נשיא המדינה שמעון פרס והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. "אלה היו מיטב בנותינו ובנינו. כל אחד מהם לחם עד כלות. הם היו לדור האמיץ ביותר בהיסטוריה של עמנו", אמר הנשיא הפרס במהלך הטקס, "דור של אחוות לוחמים וטוהר הנשק, גם זו וגם זה. דור שהגן על אדמתו והפריח שממה, גם כאשר לחם. השראתו של הפלמ"ח הטביעה את חותמה על התרבות הישראלית כולה – בספרות, בשירה, בזמר, בתיאטרון, בתחושה שישראל איננה סתם פרוזה, אלא דרמה עילאית שלנו".

"הפלמ"ח הפיח רוממות רוח בלב העם, שהיה מצוי במלחמה קשה על עצם קיומו", הוסיף פרס, "היו גם ויכוחים – מקומם היום בהיסטוריה של עמנו. אבל היום, הרינו להעלות על נס לקחים ונורמות של הפלמ"ח שבכוחן להוביל עם לייעודו. הדור הקודם בנה לעומק – הדור הצעיר צריך לבנות לגובה". לדבריו, "אינני חרד לזהותו היהודית או לחזותו של התנ"ך. אני מאמין שהוא יחזיק בתעודת הזהות ההיסטורית שלנו. הוא יוסיף להיטיב מבלי לאבד את הדרך דרככם. הפלמ"ח יירשם כתחייה, הדור הצעיר יירשם כהמראה".

הרמטכ"ל גנץ פנה במהלך האירוע לאנשי הפלמ"ח שישבו בהיכל ואמר כי "כרמטכ"ל צה"ל – צבא המקדש בעשייתו היומיומית את הדרך שבה צעדתם ואת מופת העוז והמוסר שהצבתם, אני מודה לכם על כל שעשיתם, על כל שלימדתם אותנו ועל אותה שלהבת נצחית שהותרתם לנו. צה"ל מצדיע לכם".

עוד בנושא:
אחרי ההתנכלויות, המתנחלים יצדיעו לתא”ל אלון בטקס לציון 70 שנה לפלמ"ח
אשת הפלמ”ח נתיבה בן יהודה הלכה לעולמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully