וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפיצוץ בביירות - ניסיון לחסל את נסראללה

ניר יהב

2.8.2011 / 8:26

על פי פרסומים בכווית, ישראל קיבלה מידע לפיו מזכ"ל חיזבאללה צפוי לקיים בבניין שבו אירע הפיצוץ ביום שישי פגישה עם בכירי הארגון, בהם גם קונטאר. במקביל דווח על גל מעצרים בארגון

"הפיצוץ שאירע ברובע הדאחייה בביירות ביום שישי האחרון נועד לחסל את מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה" – כך דיווח העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה", בהסתמכו על גורמים המוגדרים 'מהימנים'. על פי הדיווח, ישראל קיבלה מידע לפיו נסראללה צפוי לקיים בבניין שבו אירע הפיצוץ פגישה עם כמה מבכירי הארגון, ובהם גם סמיר קונטאר.

עוד על הפיצוץ בלבנון:
”הפיצוץ בביירות כוון נגד בכיר מאוד בחיזבאללה”
”מידע ביטחוני רשמי” בלבנון: קונטאר נפגע בפיצוץ
דיווח: פיצוץ בביירות, ”היעד - סמיר קונטאר”

על פי הדיווח, יחידה מיוחדת תכננה והוציאה לפועל את הפיצוץ בקומה העשירית של הבניין, לאחר שהתברר כי נסראללה צפוי לשהות במקום. מקורות העיתון לא הצליחו לאשר אם מזכ"ל חיזבאללה נפגע בפיצוץ או לא, אך העריכו כי מספר מבכירי הארגון נפגעו.

עוד דווח כי ייתכן ואחד הבכירים שנפצעו הוא בכיר חיזבאללה, מוסטפא בדר א-דין, גיסו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה שחוסל ב-2008 בדמשק. בדר א-דין נחשב למבוקש המרכזי לחיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי.

בימים האחרונים נפוצו שמועות רבות סביב הפיצוץ שאירע בליל שישי בבניין. בתחילה טען חיזבאללה כי מדובר בפיצוץ בלון גז בלבד וכי לא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ. לאחר מכן דיווחו מספר כלי תקשורת בלבנון כי הפיצוץ היה למעשה ניסיון לחסל את המחבל הלבנוני קונטאר, ששוחרר במסגרת עסקה בין ישראל לחיזבאללה. אתמול, עם זאת, דווח כי היעד לחיסול היה דווקא מוסטפא מורנייה, בנו של עימאד מורנייה.

"גל מעצרים מחשד לבגידה"

בתוך כך, העיתון הכוויתי "א-סיאסה" דיווח הבוקר על גל מעצרים נרחב בחיזבאללה בחשד לבגידה. על פי הדיווח בעיתון, הנחשב לאחד המתנגדים החריפים של חיזבאללה וסוריה, חיזבאללה עצר יותר מ-50 מפעיליו, ביניהם אף שלושה מילדי בכירי הארגון, והעביר אותם לחקירה באירן בחשד שהיו מעורבים בחיסול בכיר הארגון עימאד מורנייה בדמשק ב-2008, שסייעו לאופוזיציה באירן, ושהעבירו נשק וכסף למפגינים בסוריה.

דיפלומטים ערבים וזרים אמרו לעיתון כי "המצב בתוך חיזבאללה הפך להיות רגיש מאוד", שכן לטענתם מאז חיסול מורנייה שורר חוסר אמון בין הפעילים והמפקדים. לדברי הדיפלומטים, ההנהגה של חיזבאללה סבורה כי פעילים מתוך הארגון סייעו לחסל את מורנייה ולכן פתחו בגל מעצרים המוני. על פי הדיווח, חיזבאללה הודיע להורי העצורים כי בניהם נהרגו באימונים ובמשימות מחוץ ללבנון.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully